تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۱
بازدید: ۳۲۶
کد خبر: ۲۱۱۰۸۷
سرویس خبر : انرژی

افزایش قطعی‌های پراکنده برق و پاسخگو نبودن مرکز فوریت‌ها

افزایش قطعی‌های پراکنده برق و پاسخگو نبودن مرکز فوریت‌ها
‌می‌متالز - امروز در حالی که هنوز دومین ماه سال به طور کامل سپری نشده و تا زمان آغاز پیک مصرف برق تابستان فاصله داریم، افزایش تعداد قطعی‌های پراکنده برق، انتقاد مردمی را در پی داشته است.

به گزارش می‌متالز، پیش بینی می‌شود پیک مصرف برق تابستان امسال در روز‌های گرم تیرماه و یا مردادماه به ثبت برسد و در حالی که تا آغاز تابستان هنوز بیش از یک ماه فاصله داریم، قطعی‌های پراکنده برق در نقاط مختلف کشور از جمله استان تهران، انتقاد مردم را در پی داشته است.

تعداد زیادی از شهروندان تهرانی از قطعی‌های پراکنده برق در روز‌های اخیر و از جمله امروز گلایه داشته اند و پاسخگو نبودن شماره مرکز فوریت‌های برق (۱۲۱) نیز که در بیشتر تماس ها، مردم با بوق اشغال ممتد مواجه می‌شوند، موجب نارضایتی مشترکان برق شده است.

در سامانه (اپلیکیشن) برق من (برق ایران) نیز که تاکنون بیش از یک میلیون مشترک خانگی آن را نصب کرده و برای اطلاع از قبوض و حتی خاموشی‌های خود از آن استفاده می‌کنند، امکان ثبت بروز خاموشی وجود دارد؛ اما در ردیف‌های علت بروز خاموشی و زمان رفع خاموشی، مشترکان شاهد نمایش هیچ داده‌ای نیستند.

طبق گزارش‌های مردمی، در برخی مناطق غرب استان تهران، خاموشی‌های امروز رکورد عبور از مرز ۳ ساعت را به ثبت رسانده و قطع شدن همزمان آب شرب در آپارتمان‌های چندین طبقه به علت خاموش شدن پمپ ساختمان در نبود برق، مشکلاتی را برای این دسته از شهروندان به وجود آورده است.

اگرچه طبق اظهارات مدیران وزارت نیرو و توانیر، هنوز هیچ گونه نوبت بندی و خاموشی‌های برنامه ریزی شده در سطح کشور اجرایی نشده است، اما خاموشی‌های مقطعی و پراکنده که افزایش یابد، مردم خاموشی‌های نوبت بندی شده و با اطلاع قبلی را به شرایط قطعی‌های غافلگیر کننده برق ترجیح می‌دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده