تاریخ: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۴
بازدید: ۲۸۳
کد خبر: ۲۰۹۶۰۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

قطعی برق و گاز در زمستان، عامل کمبود سیمان در بازار

‌می‌متالز - مسوول فروش سیمان اردستان گفت: تولید سیمان به دلیل قطعی برق و گاز در زمستان سال قبل متوقف شد که در کنار صادرات عاملی شده تا تعادل در بازار سیمان برهم بخورد.

به گزارش می‌متالز، محسن نیلفروشان اظهار داشت: مشکل کنونی بازار و کمبود عرضه ناشی از قطعی برق و گاز واحد‌های تولیدی در آذر، دی و بهمن سال قبل است که باعث شد تا کل ذخیره و دپو کارخانه‌ها مصرف شود و چند ماه طول می‌کشد تا این موضوع جبران شود.

مسوول فروش سیمان اردستان ادامه داد: کارخانه‌ها ترجیح می‌دهند تا به‌جای فروش داخلی صادرات انجام دهند که باعث شده کمبود سیمان در بازار تشدید شود.

وی با تأکید بر اینکه شیطنت برخی کارخانه‌ها هم در شکل‌گیری وضع کنونی بی‌تأثیر نبوده توضیح داد: برخی از کارخانه‌ها برای اینکه بتوانند قیمت‌ها را افزایش دهند عرضه را کاهش داده بودند و با ظرفیت پایین‌تری تولید می‌کردند که سرانجام از ابتدای این ماه قیمت‌ها حدود ۳۸ درصد افزایش یافت.

نیلفروشان درباره قیمت مصوب سیمان سیاه گفت: قیمت مصوب هرتن سیمان فله‌ای ۳۳۶ هزار تومان و پاکتی ۴۶۷هزار تومان است، ولی به دلیل کمبود عرضه در بازار آزاد تا ۱۰۰ هزار تومان بالاتر از این نرخ‌ها سیمان فروخته می‌شود.

مسؤول فروش سیمان اردستان در پایان توقف صادرات را شرط به تعادل رسیدن بازار عنوان و اعلام کرد: اگر صادرات متوقف شود پیش‌بینی می‌کنم تا پایان خردادماه بازار به تعادل برسد و قیمت‌ها کاهش یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده