تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۴۰
بازدید: ۵۳۵۸
کد خبر: ۳۰۴۲۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بررسی سود دهی اردستان برای سال مالی آینده

‌می‌متالز - گزارش تحلیلی سود آوری هر سهم شرکت اردستان را در این مطلب پیش رو دارید.

به گزارش می‌متالز، شرکت سیمان اردستان پیش بینی سود هرسهم را برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۵۴۳۸ ریال اعلام کرد.

بر این اساس سیمان اردستان که با نماد اردستان در بورس فعالیت دارد؛ پیش بینی سود هرسهم شرکت سیمان اردستان برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۵۷۳۸ ریال است این رقم برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۳۲۳۰ ریال بود.

با فرض دلار نیمایی ۴۵۰۰۰ تومان، افزایش نرخ۲۰%فروش سیمان داخلی نسبت به نرخ فروش فروردین، نرخ تورم۴۰%و نرخ گاز۷۱۹تومان برای هر متر مکعب، پیش بینی می‌شود سیمان اردستان سود هر سهم۵۷۳تومان داشته باشد.

چونشرکت سیمان اردستان جدیدا وارد بورس شده است، تحلیل تکنیکال آن قابل اتکا نیست، اما به نظر می‌رسد سهم وارد یک منطقه تراکمی به شکل مثلث شده است و به زودی مجدد بهسمت بالا حرکت خواهد کرد.

همان طور که پیش‌تر گفته شد، در سال مالی۱۴۰۲پیش بینی افزایش۲۰درصدی نرخ فروش سیمان داخلی نسبت به نرخ فروش فروردین۱۴۰۲سیمان اردستانرا داریم. با هر۱۰درصد افزایش نرخ فروش سیمان داخلی نسبت به نرخ فروش فروردین، حدود۱۳درصد سود هر سهم افزایش می‌یابدو باهر ۵ هزار تومان افزایش نرخ دلار نیما، حدود۴ درصد سود هر سهم افزایش می‌یابد.

امسال سال بهتری برای صنعت سیمان خواهد بود، زیرا افزایش تقاضای ناشی ازطرح مسکن ملی به تقاضای سیمان اضافه خواهد شد. با توجه به انتظارات تورمی، افزایش نرخ برای شرکت‌های سیمانی بدیهی به نظر میرسد. سیمان اردستان با توجه به افزایش نرخ پیش بینی شده با افزایش سود آوری و رشد حاشیه سود همراه خواهد شد و از جذابیت بالایی در بین گروه سیمانی هابرخوردار است.

یکدیگر از نکات مهم این شرکت، حاکمیت شرکتی خوب و درصد مالکیت خصوصی هست که جذابیت آن نسبت به دیگر شرکت‌های بورسی بیشتر است.

بررسی سود دهی اردستان برای سال مالی آینده

بررسی سود دهی اردستان برای سال مالی آینده

بررسی سود دهی اردستان برای سال مالی آینده

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده