تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۲۱۱۶۴۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه:

۹۰ معدن کرمانشاه به مزایده گذاشته شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه اعلام کرد: ۹۰ محدوده معدنی استان کرمانشاه از اول خرداد امسال برای واگذاری به بخش خصوصی به مزایده گذاشته شد.

به گزارش می‌متالز، «محسن دارابی» روز یکشنبه در این ارتباط گفت: آگهی مزایده این معادن از روز شنبه اول خرداد در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت بارگذاری شده و تا تاریخ ۱۳ خرداد ماه قابل مشاهده است.

وی افزود: متقاضیان می‌توانند در تاریخ اعلامی نسبت به دریافت شرایط در مزایده، دستورالعمل و تکمیل فرم‌های مربوطه به پرتابل سازمان به نشانی https://ksh.mimt.gov.ir در بخش مزایده مراجعه کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه گفت: علاوه بر واگذاری عرصه‌های جدید، براساس برنامه ریزی انجام شده و اسناد اقتصادی استان، احیا واحد‌های تولیدی و معادن راکد را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

دارابی افزود: در این راستا سال گذشته ۱۶ معدن راکد استان با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۲۷ نفر در حوزه سنگ لاشه، مرمریت و قیر طبیعی فعال شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۰۲ معدن در سطح استان مجوز بهره‌برداری دارد، یادآور شد: از این تعداد هم‌اکنون ۱۶۳ معدن فعال است.

دارابی بر لزوم فعال سازی معادن در سطح استان تاکید کرد و افزود: به مدیران معادن راکد هشدار داده شده که در صورت توقف فعالیت، سلب مالکیت خواهند شد تا به افراد دیگری واگذار شود.

وی با اشاره به استقبال مدیریت استان از حضور متقاضیان در برداشت محصولات معدنی گفت: شرکت ایمیدرو به زودی کار پتانسیل یابی در حوزه فرآوری مواد معدنی را در سطح استان آغاز خواهد کرد.

دارابی با بیان اینکه برداشت مواد معدنی از معادن استان محدود است، تاکید کرد: بیشتر برداشت‌ها از معادن استان مربوط به مصالح ساختمانی است.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه مجوز برداشت به گروه‌های ۱ و ۲ معادن از قبیل شن و ماسه و مخلوط کوهی داده نمی‌شود، اظهار داشت: اگر پروژه عمرانی با اهمیت تشخیص داده شد، سازمان صمت امکان صدور مجوز برداشت موقت با تائید شورای معادن را دارد.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۳۴ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان ساکن هستند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می‌کنند.

بیشترین میزان قیر طبیعی کشور در استان کرمانشاه و شهرستان گیلانغرب واقع شده و این استان یکی از مناطق معدنی کشور محسوب می‌شود.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمانشاه

عناوین برگزیده