تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۶
بازدید: ۳۰۰
کد خبر: ۲۱۱۸۳۵

پس از سه روز تحصن محور کهنوج بندرعباس بازگشایی شد/کارگران معدن فاریاب به خانه بازگشتند

‌می‌متالز - فرماندار رودان گفت: این محور بیش از سه روز بود که بدلیل اعتراض کارگران معدن فاریاب مبنی بر عدم دریافت حقوق و مزایای خود بسته شده بود عصر امروز بازگشایی شد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی غلامپور افزود: طی جلسات و دیداری که با نمایندگان کارگران تلاشگر معدن فاریاب داشتیم و جلسات شورای تامین مشترک استان هرمزگان و کرمان و همچنین پیگیری‌های استاندار هرمزگان با استاندار کرمان خواسته‌های این کارگران تلاشگر بررسی و مورد قبول واقع شد.

غلامپور گفت: پرداخت مطالبات معوق کارگران، بازگشت به کار نیرو‌ها و عقد قرارداد مجدد با معدن فاریاب از جمله مطالبات این کارگران زحمت‌کش بود.

فرماندار رودان با اشاره به اینکه بخشی از کارگران این معدن را شهروندان هرمزگانی تشکیل می‌دهند، اظهار داشت: استاندار هرمزگان در این خصوص تیم ویژه‌ای را مأمور رسیدگی فوری به مشکلات کارگران معدن فاریاب تعیین کرده است و بطور جد پیگیر رفع مشکلات این کارگران می‌باشد.

محور کهنوج-رودان-بندرعباس به مدت سه روز با اعتراض کارگران معدن فاریاب مسدود شده بود. علت این اعتراض‌ها نیز خریداری معدن از سوی فردی به نام علی محمدی است که عذر کارگران را خواسته و پایان کار آنان را اعلام کرده بود. علی محمدی ۴ سال پیش نیز با خرید آلومینیوم هرمزگان موجب تعطیلی و اخراج شمار زیادی از کارگران و شکل‌گیری موج وسیعی از اعتراضات شد که در نهایت دستگاه قضایی واگذاری آن را لغو و با مدیریت جدید بار دیگر به چرخه تولید بازگشت.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده