تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۱۱۸۲۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ورود دستگاه قضایی به مساله کارگران معدن منوجان برای برخورد قانونی

‌می‌متالز - استاندار کرمان گفت: ورود دستگاه قضایی به مساله کارگران معدن فاریاب منوجان به دلیل برخورد قانونی با هنجار شکنان است و دفاع از حق و حقوق کارگران وظیفه ماست.

به گزارش می‌متالز، علی زینی وند روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای رفع مشکل کارگران معدن منوجان با دستگاه قضایی هماهنگ هستیم.

وی با بیان اینکه به غیر از چارچوب قانونی هیچ تصمیمی اتخاذ نخواهیم اکرد، گفت: مسوول معدن در چلر چوب قانون باید حق کارگران را در نظر بگیرد و کارگران نیز باید بدانند یک قدم حق غیرقانونی را پیگیری نمی‌کنیم.

زینی وند ادامه داد: اجازه نخواهیم داد حتی یک قدم از حق قانونی کارگران پایمال شود.

استاندار کرمان از پیگیری مشکل کارگران معدن فاریاب منوجان در کمیسیون کارگری استان خبر داد و گفت: این مشکل درحال برطرف شدن است.

وی گفت: ورود دستگاه قضایی به این پرونده به این دلیل بوده که امکان تصمیمات مدیر معدن سبب اخلال در نظم شده و حقوق کارگران رعایت نمی‌شود و هم ممکن است که عده‌ای کارگر نبوده و سبب این اقدامات قانون شکنانه شده باشند لذا باید برخورد قانونی شوند.

وی با بیان اینکه بستن راه‌های شریانی جرم مسلم است، اظهار داشت: کسانیکه که سبب تحریک عده‌ای برای بستن جاده شده اند باید منتظر مجازات سنگین قانونی باشند.

زینی وند تصریح کرد: نه کارگری اخراج می‌شود و نه حق و حقوقی از کارگری ضایع می‌شود.

استاندار کرمان روز پنجشنبه در دومین روز از سفر خود به جنوب کرمان از ظرفیت‌های گردشگری، تاریخی و فرهنگی مشکلات و قابلیت‌های شهرستان جیرفت بازدید کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده