تاریخ: ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۳۷
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۲۱۱۸۵۳
سرویس خبر : آهن و فولاد
در آمار تولید فرودین ۱۴۰۰؛

بیشترین رقم تولید به ورق گرم اختصاص یافت

‌می‌متالز - آمار تولید واحد‌های فولادسازی کشور در فروردین ۱۴۰۰ منتشر شد و بر اساس آن بالاترین رقم تولید به ورق گرم اختصاص یافت است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس جداول آماری منتشر شده از سوی ایمیدرو، شرکت جهان فولاد سیرجان در فروردین ۱۴۰۰ توانست ۳۴هزارو ۵۶۳تن میلگرد تولید کند.

ذوب آهن اصفهان نیز در اولین ماه از سال ۱۴۰۰ در سبد محصولات خود، توانست تیرآهن به مقدار ۸۲هزارو۴۷تن، میلگرد به مقدار ۳۹هزارو۲۱۸تن، کلاف ۱۷هزارو۶۲۹تن، شمش کالایی ۵۶هزارو۴۵۹تن، ریل ۴هزارتن و سایر محصولات را به مقدار ۱۸۲۰تن تولید کند.

فولاد آذربایجان تولید میلگرد به مقدار ۳۱هزارو۱۹۰ تن را در کارنامه فروردین امسال به ثبت رسانده است. همچنین فولاد اکسین نیز در مدت یادشده، توانسته است ورق عریض به مقدار ۷۶هزارو۹۲۶تن تولید کند.

شرکت فولاد آلیاژی ایران نیز با تولید تمسه و کلاف آلیاژی-مهندسی به میزان ۲هزار و ۷۳۸تن، چهارگوش و سایر محصولات آلیاژی-مهندسی به مقدار ۳هزارو۹۱۸تن و میلگرد آلیاژی-مهندسی به میزان ۲۴هزارو۸۳۳تن فروردین ۱۴۰۰ را به پایان برساند.

فولاد بناب در مدت یک ماهه فروردین توانست تولید میلگرد به مقدار ۳۷هزارو۷۲۹تن را انجام دهد.

فولاد خراسان و فولاد کویر نیز به ترتیب با تولید ۵۴هزارو۵۰۳تن و ۷۷هزارو۲۹۴تن میلگرد، فروردین را به پایان رساندند.

گروه ملی صنعتی فولاد ایران در فروردین ماه ۱۴۰۰ تولیدی نداشته است.

ورق خودرو چهارمحال و بختیاری در مدت یادشده تولید ۲۴هزارو۸۵۶تن ورق گالوانیزه را به ثبت رسانده است.

گروه فولادمبارکه نیز در ۲ شرکت زیر مجموعه خود یعنی فولاد سبا توانسته است ورق گرم به مقدار ۱۲۱هزارو۵۲۱تن تولید کند. شرکت فولاد مبارکه نیز در فروردین ۱۴۰۰ توانسته ۴۶۴هزار و۱۲۸تن ورق گرم و ۱۳۳هزارو۳۰۷ تن ورق سرد تولید کند.

همچنین نورد و لوله اهواز در فروردین ۱۴۰۰ توانسته ورق گرم به میزان ۳۰هزارتن تولید کند.

در مجموع، می‌توان گفت بیشترین حجم از محصول تولید شده در فروردین ۱۴۰۰، ورق گرم به میزان ۶۱۵هزارو۶۴۹تن و بعد از آن میلگرد به مقدار ۲۷۴هزارو۴۹۷تن بوده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده