تاریخ: ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۱۴
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۲۱۱۹۶۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

درخواست گروه‌های صنعت فولاد آمریکا از بایدن برای حفظ تعرفه‌های واردات

‌می‌متالز - گروه‌های صنعت فولاد و اتحادیه کارگران فولاد ایالات متحده از جو بایدن رئیس‌جمهور خواستند که تعرفه‌های فولاد را که از سه سال پیش وضع شده است، حفظ کند چراکه لغو آن‌ها باعث ناپایداری صنعت فولاد این کشور می‌شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، چند روز پس از آنکه نماینده تجاری دولت آمریکا توافق تعرفه‌ای موقت با اتحادیه اروپا را منعقد کرد، گروه‌های صنعت فولاد استدلال کردند که تعرفه‌های امنیت ملی بخش ۲۳۲ اعمال‌شده توسط دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، با موفقیت همراه بوده و به ۱۵٫۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌های جدید در صنعت فولاد آمریکا منجر شده است.

روسای موسسه آهن و فولاد آمریکا، انجمن تولیدکنندگان فولاد، اتحادیه کارگران فولاد و سایر گروه‌ها نوشته‌اند: حفظ تعرفه‌های فولاد در حال حاضر باعث زنده ماندن صنعت ما می‌شود. ظرفیت مازاد فولاد جهانی طی همه‌گیر شدن بیماری کرونا افزایش یافته و سایر کشور‌ها فولاد اضافی خود را به بازار آمریکا ریخته‌اند.

کاترین تای نماینده تجاری ایالات متحده روز دوشنبه از توافق با اتحادیه اروپا برای کاهش اختلافات در مورد تعرفه‌های ایالات متحده بر روی فولاد و آلومینیوم در ماه ژوئن خبر داد. دو طرف توافق کردند که مذاکرات مربوط به ظرفیت تولید بیش از حد جهانی فولاد و آلومینیوم را که عمدتاً در چین قرار دارد، آغاز کنند.

این آتش‌بس شش‌ماهه تعرفه‌های فلزات ایالات متحده و تعرفه‌های تلافی‌جویانه اتحادیه اروپا را که قبلاً وجود داشته است، باقی می‌گذارد. اما مقامات اروپایی گفتند که آن‌ها به دنبال حذف تعرفه‌های فلزات تولیدی اتحادیه اروپا قبل از این مدت شش‌ماهه هستند.

از سوی دیگر، گروه‌های مصرف‌کننده فولاد بحث می‌کنند که حذف تعرفه‌های بخش ۲۳۲ باعث کاهش قیمت فولاد می‌شود که تا حدی ناشی از کاهش عرضه در طی شیوع ویروس کرونا، همراه با تقاضای زیاد است. قیمت کویل نورد گرم در آمریکا نسبت به پایان سال ۲۰۱۹ تقریباً سه برابر شده است.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده