تاریخ: ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۵
بازدید: ۲۷۵
کد خبر: ۲۱۲۱۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تکمیل نسخه الکترونیک با تمام توان

‌می‌متالز - مدیر‌عامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه برای اجرای نسخه الکترونیک از موانع جدی عبور کردیم و برای تکمیل این برنامه، بسیار جدی هستیم، گفت: با تمام توان تکمیل نسخه الکترونیک را ادامه خواهیم داد.

به گزارش می‌متالز، مصطفی سالاری در جلسه هفتگی پروژه نسخه الکترونیک که با حضور مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات و ارتباط ویدئوکنفرانسی با مدیران درمان تامین‌اجتماعی استان‌ها برگزار شد، اظهار کرد: با تلاش و کوشش فراوان مجموعه همکاران سازمان تامین‌اجتماعی برنامه نسخه الکترونیک با موفقیت درحال اجراست. او با بیان اینکه مدیران واحد‌های اجرایی تامین‌اجتماعی سراسر کشور نقش مهمی در پیشبرد این برنامه ملی دارند، گفت: این برنامه به‌عنوان اولویت اول سازمان باید موردتوجه تمامی همکاران باشد و پاسخگویی و اطلاع‌رسانی مناسب به جامعه باید موردتوجه قرار گیرد. وی گفت: به‌منظور تشویق و دعوت بیمارستان‌های دانشگاهی برای متصل‌شدن به سامانه نسخه الکترونیک، پرداخت مطالباتی که در سامانه نسخه الکترونیک ثبت شود، در اولویت قرار دارد.

سالاری تاکید کرد: برای پرداخت مطالبات مراکز درمانی دانشگاهی و غیردانشگاهی که به سازمان تامین‌اجتماعی متصل نشوند، اولویت قائل نیستیم. او ادامه داد: تمامی مراکز دانشگاهی که از طریق API به سازمان تامین‌اجتماعی متصل شوند با لحاظ تراکنشی که دارند، ظرف ۴۵ روز پرداختی‌شان را به مدت حداکثر ۶ ماه یعنی از ابتدای آبان سال گذشته تا پایان فروردین تسویه خواهیم کرد. سالاری با اشاره به اینکه این کار از بزرگ‌ترین پروژه‌های آی‌تی کشور است و موفقیت در این پروژه بزرگ، اهمیت زیادی در سطح ملی دارد، افزود: نسخه الکترونیک موجب تسهیل کار‌ها و افزایش سرعت خدمت‌رسانی مراکز درمانی به مردم می‌شود. در این جلسه تعدادی از مدیران حوزه‌های درمان و فناوری اطلاعات سازمان تامین‌اجتماعی به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند.

سالاری در جلسه ویدئوکنفرانسی با مدیران تامین‌اجتماعی استان‌ها اظهار کرد: از یک سال گذشته پیگیری‌هایی برای اصلاح ماده ۵ قانون بیمه کارگران ساختمانی انجام شده است و در مجلس قبل در آستانه بررسی بود که به‌دلیل کرونا جلسات تغییر کرد و به آن مجلس نرسید. وی افزود: براساس پیشنهاد فعلی که در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تایید شده و در روز‌های آینده در صحن علنی در دستور بررسی قراردارد میانگین ۶ تا ۸ درصد دستمزد کارگری بابت هر مترمربع زیربنا مبنای محاسبه حق‌بیمه سهم کارفرمایی درنظر گرفته شده است. سالاری با بیان اینکه شرایط فعلی بیمه کارگران ساختمانی نامطلوب و غیرقابل تداوم است، گفت: در وضعیت فعلی کمتر از یک‌سوم سهم کارفرما از حق‌بیمه وصول می‌شود و در صورت تداوم شرایط فعلی دوسوم کارگران ساختمانی موجود از خدمات تامین‌اجتماعی محروم خواهند شد. مدیرعامل سازمان تامین‌اجتماعی با بیان اینکه حدود ۸۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش این سازمان هستند، گفت: برای استفاده تمامی کارگران ساختمانی از خدمات تامین‌اجتماعی و رسیدن به یک میلیون و ۲۰۰ هزار کارگر ساختمانی تحت پوشش بیمه نیازمند ایجاد منابع مالی پایدار هستیم که در طرح پیشنهادی فعلی این موضوع تا حدود زیادی لحاظ شده است. سالاری با بیان اینکه در طرح پیشنهادی موجود دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات کارشناسی مختلف بررسی و لحاظ شده است، گفت: در این طرح میانگین و حدنصاب برای تعیین حق بیمه هر منطقه پیش‌بینی و برای هر منطقه سازوکار تصمیم‌گیری مشخصی لحاظ شده است.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده