تاریخ: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۳۸
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۲۱۲۵۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افتتاح دو طرح معدنی وآموزشی در قلعه گنج

‌می‌متالز - استاندار کرمان در سفر به قلعه گنج، مرحله نخست معدن مس و مدرسه ۶ کلاسه خیّرساز روستای سورچاه منطقه رِمِشک را افتتاح کرد.

به گزارش می متالز؛ علی زینی وند در سفر به بخش چاه دادخدا قلعه گنج، مرحله نخست معدن مس رِمِشک را با ظرفیت ۲۴۰۰ تن، سرمایه گذاری ۴۳ میلیارد تومانی و اشتغالزایی برای ۷۵ نفر افتتاح و عملیات اجرایی کارخانه۵۰۰تنی فلوتاسیون مس رمشک را آغاز کرد.
علی زینی‌وند در این سفر از تامین اعتبار جاده رمشک به کُتیج و تلاش برای آبرسانی به ۳۰ روستای منطقه خبر داد.

با بهره برداری از مدرسه ۶ کلاسه خیرساز روستای سورچاه منطقه رمشک از توابع شهرستان قلعه گنج شرایط تحصیل مطلوب ۱۸۰ دانش آموز فراهم شد.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در حاشیه برگزاری آیین افتتاح پروژه آموزشی در رمشک گفت: طرح مدرسه ۶ کلاسه سورگاه با ساختمانی استاندارد از جمله ۲۰ پروژه تعهد شده موسسه خیریه مهر گیتی است که با مشارکت این موسسه و به همت بانیان خیر در محروم‌ترین منطقه کشور امروز افتتاح شد.

سید محمد واعظی نژاد تصریح کرد: مدرسه خیرساز سورچاه رمشک با ۶ کلاس درس و ۴۳۳ مترمربع زیربنای آموزشی، ۲۱۷ متر طول حصارکشی و ۲ هزار و ۲۵۰ متر حصارکشی با هزینه ۱۰ میلیارد ریال ساخته شده است.


گسترش فعالیت‌های قرآنی در رمشک قلعه گنج


گسترش فعالیت‌های قرآنی، توسعه زیرساخت‌های شهری و عمرانی مهم‌ترین محور گفتگوی نشست استاندار کرمان با مولوی‌های اهل تسنن در رمشک بود.

همچنین علی زینی وند دردیدار تعدادی از خانواده‌های مددجویان، برای رفع مشکلات آن‌ها دستور لازم را صادر کرد.

مرکز مددکاری کمیته امداد دهستان رمشک هم آغاز بکار کرد و. این مرکز ۹۹۳ خانواده را زیر پوشش دارد.

بازدید از جاده رمشک به کُتیج، روستا‌های سورگاه، سوردر و تگک و دیدار با مردم از جمله برنامه‌های سفر استاندار به قلعه گنج است.

استاندار کرمان در سفر یکروزه به قلعه گنج با اهدای لوح یادبود از علمای اهل سنت رمشک قدر دانی و همچنین با حضور در شهر رمشک و روستای سوردر تعدادی بسته کمک معیشتی با همکاری هلال احمر استان به نیازمندان این منطقه اهدا کرد.

قلعه‌گنج در ۳۹۲ کیلومترمرکز استان کرمان قراردارد.

منبع: خبر گزاری صداوسیما

عناوین برگزیده