تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۳۲۵
کد خبر: ۲۱۲۵۴۸

ساخت اسکله جدید در عراق برای تقویت واردات و صادرات محصولات نفتی

‌می‌متالز - طبق گفته مدیر بنادر عراق، ساخت یک اسکله جدید در بندر خور الزبیر، اصلی‌ترین تاسیسات صادرات و واردات سوخت عراق، ۷۰ درصد تکمیل شده و تا پایان سال جاری میلادی به اتمام می‌رسد.

به گزارش می‌متالز، عراق در حال ساخت یک اسکله نفتی جدید در سواحل جنوبی با حمایت مالی ژاپن است. این اسکله قرار است واردات و صادرات نفت خام و محصولات نفتی را افزایش داده و درآمد این کشور را بالا ببرد.

فرهان فرطوسی، مدیر بنادر عراق که مسوول بنادر جنوبی این کشور است، گفت ساخت و ساز در بندر خور الزبیر، اصلی‌ترین تاسیسات صادرات و واردات سوخت عراق، ۷۰ درصد تکمیل شده و تا پایان سال جاری میلادی به اتمام می‌رسد.

این جدیدترین پروژه مقامات و سرمایه‌گذاران برای مدرنیزه کردن این بندر و تقویت درآمد آن است. دولت عراق سال گذشته از طرح‌های خود برای از بین بردن فساد در بنادر که درآمد کشور را نابود کرده بود، پرده برداشت.

بنادر ام قصر و خور الزبیر، بزرگترین بنادر اصلی تجاری عراق هستند که به دنبال اقدامات ضد فساد اتخاذ شده تحت نظارت شدید قرار گرفته‌اند.

فرطوسی گفت خور الزبیر در حال حاضر ماهانه ده میلیارد دینار (۶.۸ میلیون دلار) برای کشور درآمد دارد یعنی یک افزایش قابل توجه نسبت به ۸ میلیارد دینار ماه گذشته (حدود ۵.۴ میلیون دلار).

وی گفت تامین مالی ساخت این اسکله جدید توسط آژانس شرکت بین المللی ژاپن انجام می‌شود که قرار است تجهیزات جدید، سرعت پمپ و عملیات‌های تخلیه بار را تقویت کند تا کشتی‌های بیشتری امکان وارد شدن به این بندر را داشته باشند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده