تاریخ: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۳
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۱۲۵۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارگزاری اعلام کرد:

پیش بینی صنایع مورد اقبال با اثر مثبت گزارش شرکت‌ها در کنار روند اخیر بازار ارز

‌می‌متالز - یک کارگزاری پیش بینی کرد با اثر مثبت گزارش‌های عملکردی شرکت‌ها در کنار روند اخیر بازار ارز، می‌توان به بهبود شرایط خصوصا در نماد‌های کالا و ارز محور خوش بین بود.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام در حالی دومین هفته خرداد را با شاخص یک میلیون و ۱۰۹ هزار واحدی شرع می‌کند که کارگزاری آبان درباره شرایط روز‌های گذشته و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته فضایی بهتر را تجربه کرد که عمده دلیل آن کاهش نسبی ابهامات سیاسی و بهبود نرخ جهانی‌ها و باز شدن تدریجی گره معاملات برخی از نماد‌های کوچک بود.

در بازار‌های جهانی افت نرخ شاخص دلار موجب رشد فلزات شد و بخشی از افت‌های قبلی نیز از دست رفت. به نظر می‌رسد ادامه نوسان در بازار‌های جهانی همچنان ادامه داشته باشد و با توجه به وضعیت تورم در آمریکا و تصمیمات فدرال رزو، توجه فعالان به آمار‌ها مجددا تاثیرات زیادی را در بازار داشته باشد.

در بازار ارز همچنان وضعیت مذاکرات نامشخص است و به نظر می‌رسد مهم‌ترین ابهام موجود در بازار نیز همین مساله باشد. همچنان اظهارات متناقض و مبهم از طرفین، رفتار بازار را با احتیاط همراه کرده است.

در بازار سهام، اما وضعیت بازار ارز توانسته تا حدودی ترس از افت‌های وعده داده شده را تعدیل کند و سرمایه گذاران با نگاهی منطقی‌تر در حال تصمیم گیری هستند. به نظر می‌رسد با توجه به گزارش فعالیت‌های ماهانه و گزارش‌های عملکردی سال گذشته در کنار روند اخیر بازار ارز می‌توان به بهبود شرایط خصوصا در نماد‌های کالا و ارز محور خوش بین بود.

بصورت کلی رفته رفته با کاهش ابهامات می‌توان به عادی شدن روند بازار خوش بین بود و با کاهش هرچه بیشتر رد پای دولت در بازار شاهد بازگشت تعادل و روند طبیعی به بازار بود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده