تاریخ: ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۲
بازدید: ۳۹۰
کد خبر: ۲۱۲۹۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تورم آلمان به بالاترین رقم از ۲۰۱۸ رسید

‌می‌متالز - نرخ تورم در آلمان در ماه جاری میلادی برابر با ۲.۴ درصد بوده و انتظار می‌رود در کل سال جاری برابر با ۴ درصد باشد یعنی بالاترین رقم طی دو دهه گذشته.

به گزارش می‌متالز، نرخ تورم در آلمان به دنبال برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی برای رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز فرهنگی به بالاترین رقم از اکتبر ۲۰۱۸ رسیده است.

قیمت‌های مصرف‌کننده در بزرگترین اقتصاد اروپا ۲.۴ درصد در ماه مه افزایش یافته و از پیش‌بینی ۲.۳ درصدی اقتصاددان‌ها فراتر رفته است. قیمت‌های مصرف‌کننده در اسپانیا و ایتالیا هم بالا رفته و انتظار می‌رود تورم در منطقه یورو تا ۱.۹ درصد افزایش یابد.

بانک مرکزی آلمان اعلام کرد تورم در این کشور در سال جاری میلادی تا ۴ درصد افزایش می‌یابد. این سطح از تورم از زمان معرفی یورو در دو دهه گذشته بی‌سابقه است. عوامل بسیاری مانند وضع مجدد مالیات بر فروش و تغییر سبد کالا‌ها و خدمات باعث افزایش قیمت‌ها شده است.

تورم در سراسر دنیا با پایان یافتن محدودیت‌های کرونایی و افزایش تقاضا برای کالا‌ها و خدمات در بحبوحه کمبود گسترده مواد اولیه و همچنین اختلال در زنجیره عرضه افزایش یافته است. قیمت تفریحات، فعالیت‌های فرهنگی، منسوجات و کفش در ماه مه در آلمان بالا رفته و انرژی و سوخت هم گران‌تر شده است.

درحالیکه منطقه یورو در آستانه یک بهبود اقتصادی گسترده قرار دارد، سیاست‌گذاران در بانک مرکزی اروپا تاکید دارند باید با احتیاط با این افزایش قیمت‌ها مواجه شد و هنوز برای گفتگو در مورد برداشتن حمایت‌های مالی زود است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده