تاریخ: ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۱۳۰۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تشکیل ۹۲ پرونده تخلفاتی سیمان به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال در آذربایجان‌شرقی

‌می‌متالز - معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌شرقی ضمن تشریح بخشی از اقدامات نظارتی در حوزه سیمان، از انجام ۷۷۸ بازرسی و تشکیل ۹۲ پرونده تخلفاتی به ارزش ۱۲ میلیارد و ۷۹۷ میلیون ریال در استان از ابتدای امسال تا ۱۰ خردادماه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، یوسف پایدار با بیان اینکه در راستای تداوم تشدید اقدامات نظارتی، بازرسان مقیم در محل کارخانه سیمان صوفیان حضور داشته و بر روند میزان تولید، نحوه توزیع و ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار نظارت مستقیم دارند، اظهار داشت: به منظور رصد و نظارت بر فهرست توزیعی اعلام بار شرکت سیمان صوفیان، فهرست‌های توزیعی عمده‌فروشان و صنایع سیمان بر همچنین رسیدگی به شکایات مردمی در خصوص سیمان، پنج گروه بازرسی ساماندهی و بر فرآیند یاد شده نظارت مستمر دارند.

وی با اشاره به اینکه ثبت‌نام، صحت‌سنجی و تائید انبار ۲۴۰ واحد فروشنده مصالح ساختمانی در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا ظرف یک هفته اجرایی شده است، ادامه داد: همکاران نظارت و بازرسی در محل سازمان صمت استان جهت آموزش، ثبت‌نام، اخذ مدارک و تائید ثبت‌نام فروشندگان سیمان در سامانه‌های مربوطه حضور دارند.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان، تأکید کرد: صدور و یا تمدید پروانه کسب برای واحد‌های فاقد انبار ممنوع بوده و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی ملزم به پیگیری این امر هستند.

وی، اعلام بار بر اساس لیست اعلامی اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه بر اساس برش‌های استانی تعیین شده از سوی کارخانه سیمان صوفیان را الزامی دانست و یادآور شد: با اخذ فهرست توزیعی عمده‌فروشان سیمان از جانب شرکت سیمان صوفیان، بازرسان سازمان بر فرآیند توزیع نظارت خواهند داشت.

پایدار در ادامه با اشاره به اینکه برابر مصوبات کارگروه تنظیم بازار کشور و استان، موضوع تامین سیمان مورد نیاز استان از سایر استان‌ها به کارخانه سیمان صوفیان ابلاغ شده است، گفت: به منظور رصد فضای مجازی و گرانفروشی در برخی سایت‌های فعال، هماهنگی‌های لازم با دادستانی و پلیس امنیت اقتصادی انجام شده و با متخلفان طبق موازین قانونی برخورد خواهد شد.

وی ادامه داد: اتاق اصناف و اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی موظفند، اقدامات لازم در خصوص تهیه و نصب بنر قیمت مصرف‌کننده سیمان صوفیان در واحد‌های فروش و تجهیز کلیه واحد‌های مذکور به صندوق مکانیزه فروش بر اساس قانون نظام صنفی و مصوبات کارگروه تنظیم بازار استان را به اعضای مربوطه، اعلام و پیگیری نمایند.

معاون نظارت و بازرسی در پایان از بازرسی ۱۹ واحد تولیدی سیمان در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: میزان دریافتی و مصرفی سیمان در خط تولید واحد‌های تولیدی بتن آماده و تیرچه بلوک از جمله مواردی است که با جدیت دنبال می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده