تاریخ: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۴:۱۴
بازدید: ۳۱۶
کد خبر: ۲۱۳۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تدبیر و تخصص «رحمانی» برای سکانداری استراتژیک ترین وزارتخانه کشور؛

وزیر پیشنهادی برای رفع مشکلات صنعت ولع تغییر دارد

می متالز - در بین گزینه هایی که برای پست وزارت صنعت و معدن مطرح شد آقای رحمانی حائز دریافت این مسئولیت است و با تدابیری که در بخش صنعت به خصوص حوزه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور به عنوان یکی از صنایع مهم در اقتصاد کشور دارد می تواند در رفع موانع این صنعت استراتژیک و توسعه واحدهای صنعتی نقش موثری را ایفا کند.
وزیر پیشنهادی برای رفع مشکلات صنعت ولع تغییر دارد

به گزارش می متالز، عضو انجمن قطعه سازان ایران با بیان این مطلب اظهار داشت: همه ما رضا رحمانی را سالهاست به خوبی می شناسیم وی سه دوره، نماینده و همچنین ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس را بر عهده داشته است و پس از آن چند سالی است که در سمت معاونت و قائم مقام وزارت صنعت ، معدن و تجارت فعالیت دارد.

رضا رضایی افزود: در شرایط و فضای بسیار سختی که بر صنعت و اقتصاد کشور حاکم است به طور قطع "دکتر رحمانی " گزینه پیشنهادی برای وزارت صمت بر این شرایط واقف بوده و می داند در چه شرایطی قرار است سکاندار استراتژیک ترین وزارتخانه کشور را در دست بگیرد.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از تحریم های اولیه بر بدنه اقتصاد، صنعت و تولید در کشور، گفت: پس از رفع تحریم ها و پذیرش برجام، حضور شرکتهای خارجی و همکاری با آنها در غالب جوینت ونچر نیز سرمایه و هرینه بسیار سنگینی را برای کشور ایجاد کرد و بالطبع در این جریان خودروسازان و قطعه سازان و شرکتهای وابسته به صنعت قطعه و خودرو نیز از این سرمایه گذاری دور نماندند.

عضو انجمن قطعه سازان اظهار داشت: متاسفانه خروج آمریکا از برجام و تحریم های مجدد صنعت خودرو ، در 4 ماهه اخیر اثرات بسیار بدی را بر بدنه اقتصادی کشور وارد کرده است و حاکمیت نیز آنگونه که انتظار می رفت تاکنون نتوانسته برنامه هایی را برای مقابله با تحریم ها ارائه کند و مسائل ارزی و تحریم های داخلی و افزایش قیمت مواد اولیه در بخش های فولادی و آلومینیوم و غیره .. هم مشکلات زیادی را بدنه اقتصادی کشور وارد کرد.

رضایی افزود: حال در شرایطی که کشور روزهای بسیار سخت و پر تلاطمی را به خصوص در حوزه صنعت ، تولید و اقتصاد می گذارند بی شک توجه به حوزه صنعت و تولید تدوام بخش توسعه کلان اقتصادی در کشور خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به شرایط خاص اقتصادی و صنعتی در کشور بر لزوم برخی از ویژگی های یک مدیر برای تصدی پست وزارت صمت تاکید کرد و گفت: یک مدیر ارشد در پست وزیر باید دارای ویژگی های خاصی چون هوشمندی، دانش، تجربه و مهارت بکار گیری از منابع و امکانات بالقوه ای را داشته و با برنامه ریزی مدون برای مقابله با تحریم از آنها استفاده کند.

وی با اشاره به مهارت، هوشمندی و اعتقادات قوی دکتر رحمانی، تاکید کرد: وزیر پیشنهادی وزارت صمت ولع تغییر در وزارتخانه را داشته و این ولع تغییر و به روزرسانی بی تردید به حل مشکلات فعلی کم موثری خواهد کرد.

 



مدیر عامل شرکت آذین خودرو تاکید کرد: وزیر جدید صنعت و معدن باید با مهارت ،اثر پذیری و آثار سوء تحریم های فعلی بر بدنه اقتصادی و صنعتی کشور را با تدبیر و درایت و مدیریت به حداقل برساند.

رضایی همچنین انتخاب تیم کارآمد و متخصص و با تجربه را در انجام مسئولیت وزیر پیشنهادی وزارت صمت بسیار مهم دانست و گفت: انتخاب تیم کار آمد و بکار گیری مدیران درجه یک و با تجربه و مرتبط و کاردان و تکنوکرات بی شک نقش مهمی در عملکرد درست و اجرای سریع تصمیمات وزیر جدید صنعت و معدن خواهد داشت هر چند تا آنجایی که با دکتر رحمانی آشنایی دارم وی در بخش های مختلف از جمله ریاست کمیسیون صنایع سالها تجربه و عملکرد بسیار خوبی را داشته است و در آن زمان مدیریت وی در اداره این کمیسیون مهم در مجلس بسیار قابل توجه بود و اثرات خوبی در پیشبرد صنعت به خصوص صنعت خودرو کشور داشت.

وی افزود: "دکتر رحمانی" از پختگی لازم برای قبول مسئولیت در وزارت صمت برخوردار است و به وظیفه ای که قرار است برعهده گیرد کاملا آشنایی دارد و در صورتی که برای پست وزارت صنعت و معدن رای بیاورد به طور قطع نسبت به کسانی که از این پختگی برخوردار نیستند جلوتر بوده و نقش موثرتری را در رفع مشکلات صنعت و تولید کشور ایفا خواهد کرد.

وی یکی از مشکلات صنعت و تولید را بوروکراسی اداری در اجرای طرح ها و لوایح دانست و گفت: باید هدف گذاری و شناسایی مشکلات به سرعت صورت گیرد چرا که پارادیم زمان در جریان تصمیمات بسیار مهم است.

عضو انجمن قطعه سازان تاکید کرد: دکتر رحمانی در این سالها علاوه بر مسئولیتی که در وزارتخانه بر عهده داشت با استفاده از یک تیم پژوهشی تاکنون طرح ها و پژوهش های خوبی را در جهت رفع موانع تولید و به روزرسانی دانش و توسعه صادرات ارائه نموده است.

رضایی در پایان تصریح کرد: در بین گزینه هایی برای پست وزارت صنعت و معدن مطرح گردید به نظرم "دکتر رحمانی " حائز دریافت این مسئولیت است و با تدابیری که در بخش صنعت به خصوص حوزه صنعت خودرو و قطعه سازی کشور به عنوان یکی از صنایع مهم در اقتصاد کشور خواهد داشت می تواند در رفع موانع این صنعت استراتژیک و توسعه واحدهای صنعتی نقش موثری را ایفا نماید.

عناوین برگزیده