تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۵۶۸۶۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
یک فعال صنعت خودرو:

سال گذشته در شرایط جنگ اقتصادی ۹۰۰ هزار خودرو تولید کردیم

می متالز - با حضور فرمانده سپاه استان، معاون اقتصادی استان، مدیر کل صمت و رئیس خانه صنعت و معدن استان البرز مراسم تقدیر از برخی کارگران نمونه‌ی استانی و کلنگ زنی ساخت انبار‌های صنعتی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این مراسم که پنجشنبه هشتم اردیبهشت برگزار شد سردار علیرضا حیدرنیا ضمن تبریک هفته کار و کارگر گفت: آرزو می‌کنم خدای متعال به همه کارگران تلاشگر و خدوم کشور توفیق دهد در این راه و مسوولیت سنگین جنگ اقتصادی که دشمنان برما تحمیل کرده اند موفق شوند.

وی اشاره کرد: جهاد در عرصه‌های مختلف رقم می‌خورد و جهاد گر کسی است که از همه توان در سمت و شغل خود بهره بگیرد خصوصا در بخش اقتصادی که رهبر معظم انقلاب آن را وسیله‌ای برای رسیدن به هدف بزرگ ما که برپایی تمدن اسلامی است دانسته اند.

فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) با ذکر این نکته که یادمان نرود از مهمترین جهاد‌ها جهاد در عرصه اقتصادی است گفت: در این برهه که جبهه استکبار به خط شده تا بتواند جبهه اسلام را شکست دهد این شما کارگران و کارآفرینان و صنعتگران هستید که در خط مقدم اقتصادی اجازه نمی‌دهید این کار دشمن عملیاتی شود.

وی خاطرنشان کرد: به برکت حضور شما عزیزان، مدیران و فعالان صنعت کشور به لطف خدا در خط مقدم مقابله با تحریم‌های ظالمانه دشمن پیشتاز خواهیم بود و دشمن را یک بار دیگر شکست می‌دهیم این بار با سیلی محکم تر از گذشته.

سردار حیدرنیا ادامه داد: نباید ایرادت به صنعت خودرو سازی را که این روز‌ها مطرح شده را معتقدم نباید به شما و برخی قطعه سازان که همسو با این صنعت در دنیا پیشرفت و تولید داشته اید و دارید نسبت داد، باید به شیوه مدیریت و عدم اقدام کار جهادی برخی مسوولین در حوزه خودرو سازی ایراد گرفت.

در آئین تجلیل از ۲۵ نفر از کارگران نمونه گروه صنعتی آذین خودرو رامین ربیعی مدیر کل صمت استان با اشاره به صدور پروانه‌های بهره برداری صنایع گفت: با برنامه‌ای که تدوین شده و در دست اجراست به زودی از طولانی شدن روند اداری مسایل و موارد صدور مجوز‌ها و پروانه‌های بهره برداری جلوگیری خواهد شد و تلاش می‌کنیم این بخش در کمترین زمان ممکن به سرانجام رسیده تا کارفرمایان وقت بیشتری برای افزایش تولید و رسیدگی به کارگران خود داشته باشند.

وی اشاره کرد: قطعا در برنامه است که امور را در دولت الکترونیک دنبال کرده و فرآیند‌های مرتبط با این بخش با هدف تسریع و تسهیل در روند تولید الکترونیکی پیگیری شود.

در پایان این مراسم رضا رضایی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان البرز ضمن تبریک روز کارگر و پاسداشت مقام کارگر اشاره کرد: حضرت محمد پیامبر اسلام دست کارگر را بوسید من که باشم که به خواهم لحظه‌ای در خدمت به شما کارگران عزیز کوتاهی کنم.

وی با اشاره به هجمه‌های ایجاد شده علیه صنعت خودروسازی کشور بیان کرد: در شرایط سخت تحریمی و با تلاش قطعه سازان و شرکت‌های خودروساز سال گذشته توانستیم ۹۰۰ هزار خودروی داخلی در کشور تولید کنیم و جای شگفتی دارد که این مهم دیده نمی‌شود که جنگ اقتصادی بود، تحریم‌های کمر شکن بود، پول‌ها در در بانک‌های بین المللی قفل شده بود و کشتی‌های حمل باز به سختی در بندرگاه‌ها پهلو گرفته و مروادات به سختی بود، اما با همه توان ۱۴۰۰۰ پرسنل را خود ما در این گروه محافظت کردیم تا هزاران خانواده آسیب اقتصادی و اجتماعی نبیند و در کنار این توانستیم صنعت قطعه سازی خودرو را در گروه صنعتی آذین خودرو هوشمندسازی و رباتیک کنیم و تنها تولید کننده سانروف در خاورمیانه باشیم و پنجمین کشور تولید کننده ecu در دنیا که دانش آن را تولید کرده است.

رضایی گفت: کار با تلاش و پشتکار و همیت و جدیت معنا خواهد داشت و این باور در نزد فعالان تولیدی و صنعتی است که چنین دستاورد‌های بزرگی در کشور در این تحریم‌های نفس گیر بدست آمده و من خواهش می‌کنم این‌ها را شما رسانه‌ها تحلیل کنید.

وی افزود: در دوران تحریم و متعاقب آن کرونا دشواری‌های بسیاری را شاهد بوده ایم، اما درهمین فضای طاقت فرسا توانسته ایم افتخارات بسیاری را در حوزه قطعه سازی رقم بزنیم که باید مورد توجه و حمایت قرار بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران استان البرز (ایسنا)

عناوین برگزیده