تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۳۳۱
کد خبر: ۲۱۳۲۳۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۰.۸ درصدی ذخایر فارکس روسیه

‌می‌متالز - ذخایر فارکس روسیه طی یک هفته تا ۵ میلیارد دلار افزایش یافت.

به گزارش می‌متالز، مطابق آخرین اطلاعات منتشر شده توسط بانک مرکزی روسیه، دارایی‌های طلا و ارز خارجی روسیه از ۲۱ می‌به ۶۰۶ میلیارد دلار نزدیک شده که رشد ۰.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

این تنظیم کننده گزارش داد که از نظر پولی، این افزایش به ۵ میلیارد دلار رسیده که این امر در نتیجه ارزیابی مجدد مثبت و بازگشت تعهدات صورت گرفته است. ذخایر بین المللی این کشور دارایی‌های خارجی نقدی است که شامل سهام طلای پولی، ارز‌های خارجی و دارایی‌های با حق برداشت ویژه در اختیار بانک مرکزی روسیه و دولت آن است.

روسیه طی پنج سال گذشته سهام فارکس خود را تقریباً دو برابر کرده است. در سال ۲۰۱۵، پس از آنکه مقامات این کشور مجبور شدند برای نجات اقتصاد در طول بحران قیمت نفت سال ۲۰۱۴، حدود ۲۵۰ میلیارد دلار ذخایر خود را به کمترین میزان ۳۵۶ میلیارد دلار کاهش دهند.

از آن زمان، این تنظیم کننده بر بازسازی ذخایر تا سطح ۵۰۰ میلیارد دلار متمرکز شده است. این مقدار در ژوئن ۲۰۱۹ از سطح هدف فراتر رفت. سال گذشته، با وجود تاثیر همه گیری کرونا در اقتصاد کشور، که این دولت را مجبور به افزایش هزینه‌ها برای حمایت از مشاغل و خانوار‌ها کرد، ذخایر خارجی روسیه در کل ۷.۵ درصد یا ۴۰ میلیارد دلار رشد کرد.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده