تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۷
بازدید: ۲۰۸
کد خبر: ۲۳۲۲۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پنجمین ذخایر ارزی و طلای جهان در اختیار روسیه

‌می‌متالز - میزان ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه به بالاترین سطح تاریخ خود رسیده و حالا پس از چین، ژاپن، سوئیس و هند پنجمین ذخایر بزرگ در جهان است.

به گزارش می‌متالز، طبق بازرسی انجام شده توسط اتاق حسابرسی روسیه، میزان ذخایر ارزی خارجی و طلای این کشور به بالاترین سطح تاریخ خود رسیده و حالا پس از چین، ژاپن، سوئیس و هند پنجمین ذخایر بزرگ در جهان است.

اتاق حسابرسی روسیه در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: حجم ذخایر بین‌المللی روسیه تا ۱سپتامبر از ۶۱۸.۲ میلیارد دلار فراتر رفته است که این یک رکورد تاریخی است. از ابتدای ۲۰۱۵ تاکنون میزان ذخایر ارزی خارجی و طلای روسیه ۲۳۵ میلیارد دلار رشد کرده است.

این نهاد اعلام کرد در سال‌های اخیر روسیه به طور ملموسی سهم طلا در میزان این ذخایر را افزایش داده است و آن را از ۷.۴ درصد در ابتدای ۲۰۱۴ به ۲۳.۳ درصد در دسامبر ۲۰۲۰ رسانده است.

به علاوه طلا و ارز خارجی در ذخایر روسیه ارز‌های با حق صدور ویژه (اس‌دی‌آر: ارز‌های تعیین شده به عنوان ارز‌های ذخیره جهانی) هم رشد کرده‌اند. ذخایر اس‌دی‌آر روسیه به دنبال توزیع ۶۵۰ میلیارد دلار از این ارز‌ها توسط صندوق بین‌المللی پول بین کشور‌های عضو، از ۷ میلیارد دلار به ۲۴.۶ میلیارد دلار افزایش یافت. سهم روسیه از توزیع صندوق حدود ۱۸ میلیارد دلار شد.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

عناوین برگزیده