تاریخ: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۹:۲۰
بازدید: ۳۸۵
کد خبر: ۲۱۳۲۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش جامع و کامل از مجمع فباهنر:

در مجمع فباهنر چه گذشت؟ / کارخانه سکه زنی کی دوباره راه می‌افتد؟

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنایع مس شهید باهنر با حضور ۷۷ درصد سهامداران، نماینده سازمان بورس، نماینده موسسه حسابرسی و بازرس قانونی و ناظرین به ریاست وکیلی، به صورت حضوری و آنلاین برگزار گردید.

به گزارش می‌متالز، ضیایی مدیرعامل شرکت گزارشی از فعالیت شرکت در خصوص سال مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ به صورت زیر ارائه دادند:

جایگاه شرکت در صنعت:

شرکت صنایع مس باهنر در صنعت فلزات اساسی فعالیت می‌کند، ارزش ریالی فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال قبل با رشد ۱۳۱ درصدی پروژه روبرو بوده است. شرکت مس باهنر با فروش بالغ بر ۳۰.۰۰۱ تن از نحصولات تولیدی هم چنان رتبه نخست را در بازار داخلی دارد.

در مجمع فباهنر چه گذشت؟ / کارخانه سکه زنی کی دوباره راه می‌افتد؟


عملکرد مالی شرکت در سال مالی مورد گزارش:

در مجمع فباهنر چه گذشت؟ / کارخانه سکه زنی کی دوباره راه می‌افتد؟



همانطور که مشاهده می‌شود درآمد عملیاتی حاصل از فروش شرکت در سال ۱۳۹۹ به مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان رسیده که رشدی ۱۳۱ درصدی نسبت به سال قبل را تجربه کرده است. این افزایش عمدتا ناشی از افزایش قیمت جهانی مس و افزایش قیمت دلار بوده است. سود عملیاتی شرکت نیز از مبلغ ۳۳۱ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۸ به مبلغ ۷۸۱ میلیارد تومان افزایش داشته است. در سود خالص نیز شرکت با رشدی ۱۲۴ درصد موفق به کسب سود خالص ۶۳۷ میلیارد تومان در سال ۱۳۹۹ شده است.

افزایش هزینه مالی شرکت مربوط به دریافت شرکت برای افزایش موجودی انبار بوده است.

نمودار مقایسه‌ای سود عملیاتی شرکت به صورت زیر می‌باشد:

در مجمع فباهنر چه گذشت؟ / کارخانه سکه زنی کی دوباره راه می‌افتد؟

عملکرد عملیاتی شرکت:


در بخش تولید شرکت در محصول نورد با تولید ۱۸.۳۴۳ تن، نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد، در اکستروژه با تولید ۱۱.۱۹۳ تن، ۲۲ درصد، در لوله مسی با تولید ۳.۴۸۶ تن، ۳۸ درصد و در مجموع ۲۰ درصد افزایش داشته است.

بیشترین حاشیه سود شرکت به دلیل انحصاری بودن در محصولات نوردی نی باشد.

با توجه به کاهش ارزش پول ملی کارخانه سکه زنی برای سال سوم می‌باشد که متوقف است. چنانچه حذف ۴ صفر پول ملی صورت گیرد این کارخانه مجددا مشغول به فعالیت خواهد شد.

در مجمع فباهنر چه گذشت؟ / کارخانه سکه زنی کی دوباره راه می‌افتد؟



در بخش فروش نیز در مجموع شرکت با فروش کل ۳۱.۵۰۵ تن محصول نسبت به سال گذشته ۱۹ درصد افزایش داشته است.

در مجمع فباهنر چه گذشت؟ / کارخانه سکه زنی کی دوباره راه می‌افتد؟


در بخش صادرات شرکت موفق به صادرات ۱.۵۰۴ تن محصول شده که این عدد در سال گذشته ۹۳۱ تن بوده و بیش از ۱۰ میلیون دلار عایدی برای شرکت داشته است. شرکت در بخش صادرات در ۲ ماهه اول سال ۱۴۰۰ به اندازه کل سال ۱۳۹۹ صادرات داشته است، برنامه شرکت پوشش ۳۰ درصدی کل محصولات شرکت برای صادرات می‌باشد.


بودجه در نظر گرفته شرکت برای سال ۱۴۰۰ به صورت زیر می‌باشد:

در مجمع فباهنر چه گذشت؟ / کارخانه سکه زنی کی دوباره راه می‌افتد؟


در ادامه گزارش حسابرس و بازرس قانونی توسط نماینده سازمان حسابرسی قرائت شد و با توجه به گزارش شفاف شرکت بند شرط و نکته مبهمی در گزارش موجود نبود.


سوالات مطرح شده در مجمع:


در مورد قرارداد سکه زنی با بانک مرکزی عنوان شد تمام شرایط شرکت برای تولید محیا می‌باشد، چنانچه حذف ۴ صفر از پول ملی صورت گیرد تولید سکه ادامه خواهد داشت. ۱۰ درصد از تولیدات محصول شرکت مربوط به کارخانه سکه زنی می‌باشد.

در خصوص نرخ گذاری محصولات، نرخ جهانی مس و یا بورس لندن با نرخ دلار مبنای نرخ گذاری می‌باشد.

در خصوص پیش بینی فروش سال ۱۴۰۰، شرکت انحرافی از بودجه نداشته و طبق برنامه پیش می‌رود.

در خصوص برنامه افزایش سرمایه شرکت یک برنامه افزایش سرمایه در دست انجام دارد که این افزایش سرمایه در مرحله پذیره نویس است، شرکت در خصوص افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی فعلا برنامه ندارد.

در خصوص قیمت سهم و حمایت شرکت از سهم، قیمت سهم نسبت به سال گذشته با توجه به ریزش یک سال اخیر تفاوت چندانی ندارد. بازارگردان شرکت سرمایه گذاری صبا تامین بوده که در سال گذشته حدود ۷۵ میلیارد تومان سهام شرکت را خریداری و ۴۱ میلیارد تومان نیز فروش داشته و در مجموع ۱۱۶ میلیارد تومان بازارگردانی روی سهم انجام داده است..


در انتها به ازای هر سهم ۵.۷۰۰ ریال سود تقسیم گردید، سازمان حسابرسی به عنوان بازرس قانونی انتخاب گردید.

منبع: نبض بورس

عناوین برگزیده