تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۳۹
بازدید: ۷۲۵
کد خبر: ۲۱۴۹۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

«صبا» در عملیات پذیرش رکورد زد

‌می‌متالز - یکی از راهبرد‌های اصلی شستا در دو سال گذشته، واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه از طریق عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت‌ها در بازار‌های بورس و فرابورس بوده است.

به گزارش می‌متالز، یکی از راهبرد‌های اصلی شستا در دو سال گذشته، واگذاری شرکت‌های زیرمجموعه از طریق عرضه اولیه عمومی سهام این شرکت‌ها در بازار‌های بورس و فرابورس بوده است.

سرمایه‌گذاری صباتأمین به عنوان یک نهاد تخصصی زیرمجموعه شستا در بازار سرمایه، متولی پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های زیرمجموعه شستا در بازار سرمایه بود. عملکرد سرمایه‌گذاری صباتأمین در این زمینه در جدول ذیل خلاصه شده است:

«صبا» در عملیات پذیرش رکورد زد


از ابتدای سال 1398 سهام 16 شرکت زیرمجموعه شستا در بازار‌های بورس و فرابورس پذیرش و عرضه شده‌اند که از این تعداد 8 شرکت در سال 1398 و 8 شرکت در سال 1399 پذیرش و عرضه شده‌اند. البته فرآیند پذیرش و عرضه سهام در بورس و فرابورس ایران تنها مربوط به سال 1399 و مقارن با رشد قابل توجه بازار سهام در ابتدای آن سال نبوده و از یک سال و نیم پیش از آن آغاز و انجام شده است. از این میان عملیات پذیرش و عرضه 14 شرکت برعهده شرکت سرمایه‌گذاری صباتأمین بود.


عرضه‌ها در صف انتظار



فرآیند پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری‌هامون صبا (در مرحله ثبت نزد سازمان و دریافت توکن)، محصولات کاغذی لطیف (در مرحله سپرده‌گذاری سهام)، سیمان آبیک (در مرحله رفع بند‌های هیات پذیرش بورس اوراق بهادار تهران)، افق تأمین انرژی طوس (در مرحله رفع بند‌های هیات پذیرش)، آنتی بیوتیک سازی ایران (در مرحله تغییر اساسنامه و تغییر شخصیت به سهامی عام)، پخش اکسیر (در مرحله ارائه اطلاعات به فرابورس ایران) و در نهایت خدمات ارتباطی رایتل (در مرحله تهیه صورت‌های مالی حسابرسی شده) مراحل اجرایی را می‌گذراند. همچنین فرآیند پذیرش شرکت‌های نخ تایر صبا، گروه سلولوزی تأمین گستر نوین، سرمایه‌گذاری صنایع عمومی تأمین و حریر خوزستان آغاز شده است.
33 درصد از تعداد کل شرکت‌هایی که از ابتدای سال 1398 در بورس و فرابورس پذیرفته و سهام‌شان عرضه شده، از شرکت‌های زیرمجموعه شستا بوده‌اند. این شرکت‌ها 43 درصد از ارزش کل سهام فروخته شده در روز عرضه را به خود اختصاص داده‌اند.

«صبا» در عملیات پذیرش رکورد زد

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده