تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۴:۱۵
بازدید: ۳۶۹
کد خبر: ۲۱۹۸۱۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد ۸۹۲ درصدی سود خالص در سیمان آبیک

‌می‌متالز - شرکت سیمان آبیک ازجمله شرکت‌های تابعه شستا در دو سال اخیر موفق به رشد ۸۹۲ درصدی در شاخص سود خالص شد.

به گزارش می‌متالز، حمید فرمانی، مدیرعامل شرکت سیمان آبیک با اشاره به اهمیت سیاست‌گذاری‌های شستا و سیتا در برنامه‌ریزی برای کارخانه سیمان آبیک گفت: کارخانه سیمان آبیک بااینکه بزرگ‌ترین کارخانه سیمان کشور است، اما متأسفانه در وضعیت چندان مناسبی به سر نمی‌برد تا این‌که با برنامه‌ریزی راهبرد‌های شستا و سیتا و تلاش و اهتمام ویژه مدیران، کارشناسان و کارکنان شرکت، موفقیت‌های بسیاری برای این کارخانه رقم خورد.

فرمانی درباره دستاورد‌های دو سال اخیر کارخانه سیمان آبیک توضیح داد: افزایش ۱۰ درصدی تولید سیمان در راستای جهش تولید، افزایش ۱۰۳ درصدی فروش مقداری صادراتی در راستای ارزآوری، افزایش حاشیه سود ناخالص از ۴۵ درصد به ۴۹ درصد و کاهش متوسط دوره وصول مطالبات از ۵۰ روز در سال ۹۸ به ۱۶ روز در سال ۹۹ و حذف فروش اعتباری از مردادماه سال ۹۹ تنها گوشه‌ای از دستاورد‌های دو سال اخیر شرکت سیمان آبیک است.

رشد ۸۹۲ درصدی سود خالص در سیمان آبیک


مدیرعامل سیمان آبیک افزود: تعمیرات اساسی بزرگ‌ترین کوره تولید کلینکر کشور به ظرفیت ۸ هزار و ۵۰۰ تن در روز، سنگین‌ترین تعمیرات انجام‌شده در کوره‌های تولید کلینکر کشور بوده که به همت و توان متخصصین داخلی، کلیه مراحل طراحی، مهندسی و عملیات اجرایی آن با موفقیت به اتمام رسید. در پروژه مذکور دو رینگ به قطر خارجی ۷ متر ۲۰ سانتی‌متر، سه قطعه از بدنه کوره به قطر ۵ متر و ۸۰ سانتی‌متر و ده‌ها ردیف اقدامات تعمیراتی، بازسازی و بهینه‌سازی به وزن تقریبی ۱۲۰۰ تن و با رعایت کامل ملاحظات فنی و ایمنی تعویض و بازسازی شد.

وی با اشاره به عدم افزایش منطقی قیمت سیمان طی سال‌های گذشته گفت: در شرایطی که قیمت دستوری سیمان در سال‌های گذشته تابع شرایط کلی اقتصاد نبود، اما شرکت موفق به افزایش و بهبود عملکرد شد. دلیل اصلی این مهم ایجاد شفافیت، افزایش کیفیت فروش، کنترل قیمت تمام‌شده و کاهش ظرفیت بلااستفاده است.

منبع: تحلیل بازار

مطالب مرتبط
دو سال پیش
عناوین برگزیده