تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۱۵۰۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

۱۶۳ پرونده تخلفاتی سیمان در آذربایجان شرقی تشکیل شد

‌می‌متالز - معاون نظارت و بازرسی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: طی سه ماه اخیر تعداد ۱۶۳ فقره پرونده تخلفاتی در خصوص سیمان در این استان تشکیل شده است.

به گزارش می‌متالز، یوسف پایدار روز یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به انجام تعداد ۹۷۷ مورد بازرسی از واحد‌های تولیدی و توزیعی سیمان در سه ماهه اول سال جاری، ارزش تحلفات پرونده‌های فوق را ۶۶ میلیارد و ۴۳۹ میلیون ریال اعلام کرد.

وی با تشریح بخشی از اقدامات نظارتی درخصوص فرایند توزیع سیمان تا هفته‌های اخیر، اظهار کرد: نظارت و بازرسی و رفع چالش‌های موجود در بازار این محصول از طریق مبادی مختلف سازمان صمت استان در حال پیگیری می‌باشد.

پایدار ادامه داد: استقرار بازرس مقیم در محل کارخانه سیمان صوفیان، نظارت مستقیم بر میزان تولید، نحوه توزیع، ثبت اطلاعات در سامانه انبار، فهرست توزیع شهرستان‌ها و ساماندهی گروه‌های بازرسی مرکز استان و شهرستان‌های تابعه جهت بازرسی از فهرست‌های توزیعی سیمان از جمله اقدامات مهم نظارتی در سه ماهه اخیر بوده است.

ی با بیان اینکه کارخانه سیمان صوفیان و تعاونی مصالح فروشان جهت قطع موقت سهمیه سیمان تعداد ۱۵۴ واحد متخلف و عدم تحویل سیمان به واحد‌های یاد شده ملزم شده اند، گفت: این تصمیم به استناد نامه‌های سازمان حمایت و کارگروه تنظیم بازار استان اتخاذ شده است.

پایدار اضافه کرد: ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبار که از طریق اتحادیه فروشندگان مصالح ساختمانی در چندین نوبت اطلاع رسانی شده است، الزامی بوده و تعداد ۴۱۱ واحد فروشنده مصالح ساختمانی تاکنون در سامانه جامع انبار و مراکز نگهداری کالا در سطح استان ثبت نام کرده اند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) آذربایجان شرقی


عناوین برگزیده