تاریخ: ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۰۳
بازدید: ۳۲۷
کد خبر: ۲۱۳۷۳۰
سرویس خبر : انرژی
مدیر تولید شرکت نفت:

ایران آماده تولید بیش از ۴ میلیون بشکه نفت درصورت لغو تحریم‌ها است

‌می‌متالز - مدیر تولید شرکت ملی نفت با اعلام برنامه ریزی دوره‌های یک هفته‌ای، یک ماهه و سه ماهه، گفت: ایران آماده تولید بیش از ۴ میلیون بشکه نفت درصورت لغو تحریم‌ها است.

به گزارش می‌متالز، فرخ علیخانی درباره بازگشت ظرفیت تولید نفت ایران به میزان پیش از تحریم گفت: برنامه‌ریزی دقیقی برای دوره‌های یک هفته‌ای، یک‌ماهه و سه‌ماهه انجام شده و در صورت رفع تحریم‌ها، بخش عمده تولید طی یک ماه احیا می‌شود.

وی افزود: رویکرد همواره این بوده، هر زمان تولید حداکثری نفت مطالبه شد، بتوان بازگردانی تولید را در کوتاه‌ترین زمان ممکن محقق کرد. به همین منظور میدان‌ها چاه به چاه بررسی شده‌اند. برخی چاه‌های جوان به سرعت به مرحله تولید بازمی‌گردند. بعضی هم به‌دلیل نیاز به اسیدکاری، خدمات فنی لوله‌مغزی یا نیاز به دکل برای تعمیرات با صرف زمان و هزینه بیشتر احیا می‌شوند.

علیخانی ادامه داد: میانگین تولید روزانه در پسابرجام، بیش از ۳.۳ میلیون بشکه بود و شرکت نفت برنامه‌ریزی کرده در صورت رفع تحریم‌ها در گام نخست، تولید پیش از تحریم‌ها را برگرداند و در گام بعدی، ظرفیت را به بیش از ۴ میلیون بشکه برساند. هدف افزایش تولید طوری دنبال می‌شود که ظرفیت‌سازی‌ها، مقطعی و زودگذر نباشد و هر آنچه بر ظرفیت تولید افزوده می‌شود در بلندمدت قابل اتکا و پایدار باشد.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده