تاریخ: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۳
بازدید: ۳۰۸
کد خبر: ۲۱۳۸۱۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس خواستار شد

ورود وزارت اطلاعات برای تعیین تکلیف پهنه‌های معدنی حبس شده کرمان

‌می‌متالز - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: معادن استان کرمان توسط افرادی که نه صلاحیت فنی، نه مالی و نه تخصصی دارند، حبس شده و خواستار ورود وزارت اطلاعات به این موضوع هستیم.

به گزارش می‌متالز، دکتر"محمدرضا پورابراهیمی" امروز ۲۱ خردادماه در جلسه مشترک اقتصاد مقاومتی، شورای معادن و نشست هم اندیشی با فعالان اقتصادی استان کرمان با وزیر صمت با اشاره به حبس پهنه‌های معدنی اظهار کرد: نمی‌توانیم در استانی که رتبه اول ظرفیت معدنی کشور است، به خاطر کوتاهی در برگزاری مزایده و اجرای قانون، معطل باشیم.

وی افزود: افراد با روش‌های مختلف قیمت‌هایی را در مزایده پهنه‌ها زده اند که نه خودشان کار می‌کنند و نه اجازه می‌دهند دیگران کار کنند و نمونه آن معادن سرب و روی شهرستان راور است.

پورابراهیمی تصریح کرد: مواد معدنی از استان‌های دیگر برای فرآوری به راور آورده ایم، اما وزارت صمت مجوز نمی‌دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس بیان کرد: معادن استان کرمان توسط افرادی که نه صلاحیت فنی، نه مالی و نه تخصصی دارند، حبس شده و خواستار ورود وزارت اطلاعات به این موضوع هستیم.

وی افزود: عدم اشتغال در استان کرمان نتیجه عملکرد خود ماست. این به تحریم‌ها ربطی ندارد و خواهش می‌کنم وزیر صمت در این زمینه تصمیم بگیرد.

پورابراهیمی با اشاره به لزوم تخصیص آب شرب برای شهر کرمان از پروژه انتقال آب خلیج فارس بیان کرد: بی آبی در استان کرمان و مرکز استان بیداد می‌کند و درخواست داریم براساس تصمیمی که گرفته و مسیر لوله گذاری شده، این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: در بحث آب وزیر نیرو کارشکنی می‌کند و حتما ماده ۲۳۴ در زمینه حقوق مردم در دستور کار ما قرار دارد.

در این جلسه "شکراللهی" نماینده پنج شهرستان جنوبی استان کرمان در مجلس با درخواست واگذاری معادن به بخش خصوصی اظهار کرد: قاچاق سوخت در جنوب کرمان نگران کننده است و با ایجاد اشتغال این مشکلات حل می‌شود.

منبع: ایسنا

عناوین برگزیده