تاریخ: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۱:۲۱
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۲۱۴۳۹۱
سرویس خبر : صنایع کوچک
سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی:

ایران دومین بازار جذاب لوازم خانگی در جهان است و نیازمند سرمایه گذار خارجی

ایران دومین بازار جذاب لوازم خانگی در جهان است و نیازمند سرمایه گذار خارجی
‌می‌متالز - سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به رتبه دوم ایران در این صنعت بر لزوم جذب سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد.

به گزارش می‌متالز، حمیدرضا غزنوی با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت لوازم خانگی گفت: ایران در این حوزه دومین بازار جذاب در جهان به شمار می‌آید، اما جذب سرمایه مشروط به ورود و بهره مندی از فناوری است.

وی افزود: نباید موجب اتلاف سرمایه‌ها شد که این موضوع به تنهایی می‌تواند این صنعت را نابود کند و به نقطه صفر برساند. از سال ۵۲ تا ۵۶ بیش از ۷۰۰ شرکت خارجی برای تولید و سرمایه گذاری وارد ایران شدند، اما این سرمایه‌ها تا به امروز به دلایل مختلف اتلاف شده اند. در حال حاضر نیز هیچ برند بین المللی در ایران سرمایه گذاری ندارد و ضعف این موضوع بسیار احساس می‌شود. در حالیکه ظرفیت تولید در ایران بیشتر است.

غزنوی ادامه داد: جذب سرمایه خارجی فقط برای تولید محصول نهایی نیست و می‌توان از این طریق تمام قطعات و مواد اولیه برای تولید را تامین کرد. بازار لوازم خانگی سالانه به ۶ میلیون دلار کالا نیاز دارد که دو میلیون دلار از آن خارجی است و به صورت قاچاق وارد می‌شود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده