به گزارش میمتالز، حمیدرضا غزنوی با اشاره به لزوم جذب سرمایه گذاری خارجی در صنعت لوازم خانگی گفت: ایران در این حوزه دومین بازار جذاب در جهان به شمار میآید، اما جذب سرمایه مشروط به ورود و بهره مندی از فناوری است.
وی افزود: نباید موجب اتلاف سرمایهها شد که این موضوع به تنهایی میتواند این صنعت را نابود کند و به نقطه صفر برساند. از سال ۵۲ تا ۵۶ بیش از ۷۰۰ شرکت خارجی برای تولید و سرمایه گذاری وارد ایران شدند، اما این سرمایهها تا به امروز به دلایل مختلف اتلاف شده اند. در حال حاضر نیز هیچ برند بین المللی در ایران سرمایه گذاری ندارد و ضعف این موضوع بسیار احساس میشود. در حالیکه ظرفیت تولید در ایران بیشتر است.
غزنوی ادامه داد: جذب سرمایه خارجی فقط برای تولید محصول نهایی نیست و میتوان از این طریق تمام قطعات و مواد اولیه برای تولید را تامین کرد. بازار لوازم خانگی سالانه به ۶ میلیون دلار کالا نیاز دارد که دو میلیون دلار از آن خارجی است و به صورت قاچاق وارد میشود.
منبع: بورس پرس