تاریخ: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۲۶۰
کد خبر: ۲۱۴۶۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت خبر داد:

برگزاری نخستین کنفرانس بین‌المللی بلاکچین، رمز ارز‌ها و اقتصاد جهانی در تابستان ۱۴۰۰

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت گفت: نخستین کنفرانس علمی- بین‌المللی حوزه بلاکچین، اقتصاد و رمز ارز‌ها در ایران با حضور اساتید، اندیشمندان، فعالان و توسعه‌دهندگان و متخصصان این حوزه، به همت باشگاه نوآوری و فناوری یونسکو و با همکاری و حمایت کمیسیون ملی یونسکو-ایران و وزارت صنعت، معدن و تجارت تابستان ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، فرزاد اسماعیل زاده با بیان این مطلب، افزود: امروزه فناوری "بلاک‌چین" (Blockchain) برخلاف آن‌چه که اغلب تصور می‌شود، تنها برای استفاده در سیستم بانکداری نیست، بلکه کل دنیای فناوری و به خصوص بخش تولید هوشمند را نیز دستخوش تغییر اساسی خواهد کرد.

وی ادامه داد: این فناوری می‌تواند امکان انتقال مطمئن و معتبر داده‌ها و همچنین یک شبکه قابل ردیابی ناگسستنی را فراهم کند که این ویژگی‌ها تنها برای امور بانکی نیست، بلاکچین و رمزارز‌ها در حال ایجاد تغییر و تحول اساسی در بخش‌های مهم ازجمله اقتصاد است.

مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت؛ مهم‌ترین اهداف برگزاری این کنفرانس را ایجاد بستری مناسب برای همکاری و تبادل دانش اطلاعات و انتقال تجارب و دستاورد‌های علمی و عملی اساتید، نخبگان و پژوهشگران حوزه‌های نوآوری و فناوری بلاکچین بر پایه اقتصاد جهانی به‌ویژه در حوزه‌های بلاکچین، اقتصاد دیجیتال، رمز ارز‌ها و همچنین ایجاد فضای مشترک برای ارائه راهکار‌های جامع و موثر بر پایه دانش و تحلیل فرصت‌های اقتصادی بر بستر ملی و جهانی برای مدیریت بهتر سازمان‌ها عنوان کرد.

به گفته اسماعیل زاده؛ این کنفرانس با سه محور (بلاکچین، علم و توسعه)، (کاربرد‌های بلاکچین در فناوری و صنایع) و (بلاکچین و اقتصاد بازار‌های مالی و بین‌المللی) قرار است در مردادماه سال جاری برگزار شود، ضمن آن‌که در جریان برگزاری این کنفرانس پنل‌های تخصصی مرتبط با موضوع کنفرانس نیز تشکیل خواهد شد.

مدیرکل دفتر توسعه و کاربرد فناوری اطلاعات وزارت صمت افزود؛ از دیگر اهداف این کنفرانس بین‌المللی آموزش و فرهنگ‌سازی در حوزه بلاکچین می‌باشد؛ لذا کلیه واحد‌های تولیدی فناوری اطلاعات و واحد‌های صنعتی، معدنی و تجاری کشور امکان مشارکت در این کنفرانس را به منظور بهبود فرآیند‌های کسب و کار در حوزه فناوری زنجیره بلوکی خواهند داشت.

شایان ذکرست که علاقه‌مندان، پژوهشگران، محققان، اساتید و دانشجویان برای شرکت در این کنفرانس می‌توانند با مراجعه به سایت کنفرانس به آدرس http://unescoconf.ir و https://unescotech.org ضمن کسب اطلاعات بیشتر فرآیند ثبت‌نام را انجام دهند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده