تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۲۹۵
کد خبر: ۲۱۴۶۷۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا به کمترین مقدار یک ماهه رسید

‌می‌متالز - پس از اشاره فدرال رزرو به افزایش زودهنگام نرخ سود، قیمت طلا به کمترین نرخ یک ماه رسید.

به گزارش می‌متالز، در حالی که دلار و سود اوراق خزانه داری ایالات متحده پس از پیش بینی افزایش نرخ بهره فدرال رزرو زودهنگام مقامات فدرال رزرو، در کمترین مقدار طی ماه گذشته رسید. به دنبال افت ۲.۵ درصدی قبلی به کمترین میزان از ۶ ماه می‌با قیمت ۱۸۰۳.۷۹ دلار در هر اونس، طلای اسپات در معاملات اولیه آسیا با ۰.۲ درصد افزایش همراه بود.

معاملات آتی طلای ایالات متحده با ۲.۴ درصد کاهش به ۱۸۱۶.۹۰ دلار در هر اونس رسید. شاخص دلار در برابر رقبای خود به بالاترین سطح دو ماه گذشته صعود کرد و طلا را برای دارندگان سایر ارز‌ها گران کرد. سود اوراق۱۰ ساله با درصد افزایش به بالاترین سطح از ۴ ژوئن افزایش یافت و هزینه نگهداری طلای بدون بهره را افزایش داد. روز چهارشنبه در حالی که فدرال رزرو برنامه‌ای برای افزایش سرعت نرخ بهره در نظر گرفته بودند، سیاست پولی متاثر از همه گیری را تمام کرد و گفتگو‌هایی را در مورد چگونگی پایان خرید اوراق قرضه در دوران بحران آغاز کرد.

نقره با ۰.۶ درصد افزایش به ۲۷.۱۴ دلار در هر اونس رسید، پالادیوم با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۷۹۴.۱۶ دلار رسید، در حالی که پلاتین با ۰.۱ درصد افزایش به ۱۱۲۳.۵۰ دلار رسید.

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده