تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۵
بازدید: ۲۹۱
کد خبر: ۲۱۴۷۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارگزاری با بررسی آخرین متغیر‌ها اعلام کرد:

پیش بینی بورس و نوسانات محدود تا زمان معرفی گروه اقتصادی رئیس جمهور

‌می‌متالز - وضعیت این هفته بورس با بررسی آخرین وضعیت متغیر‌های داخلی و خارجی با نوسانات محدود تا زمان معرفی گروه اقتصادی رئیس جمهور آینده توسط یک کارگزاری پیش بینی شد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام در حالی آخرین روز‌های خرداد و روز‌های آغازین تیر را با شاخص ۱.۱۴ میلیون واحدی شروع می‌کند که کارگزاری آبان درباره شرایط روز‌های قبل و آینده اعلام کرد: بازار در هفته گذشته رفته رفته به تعادل نزدیک شد و سهامداران از صف نشینی فاصله گرفتند و علیرغم نوسانات در روند کاهش صف‌های فروش مشهود بود. رشد نسبی نرخ ارز و نزدیکی به انتخابات که یکی از ابهامات چند ماه اخیر بازار بود و البته انتظار گزارش‌ها از دلایل توجه به بازار بود.

در بازار‌های جهانی، رشد قابل توجه در شاخص دلار پس از تغییر لحن فدرال رزو در بیان چشم انداز اقتصادی آمریکا بازار‌های جهانی را با تلاطم‌های منفی همراه کرد. افت فلزات و بازار‌های سهام از مهمترین تحولات روز‌های اخیر بود که به نظر می‌رسد پس از رشد‌های پی در پی با چاشنی تورمی، باید چشم به رفتار تصمیم گیرندگان در فدرال رزرو داشته باشند. نفت نیز همچنان روند با ثبات تری را تجربه می‌کند.

در بازار ارز، اما رشد شاخص دلار در بازار‌های جهانی نرخ برابری را متاثر کرد و در بازار داخل نیز رشد نسبی قیمت با چاشنی اخبار مذاکرات همراه بود.

به نظر می‌رسد بازار واکنش چندان زیادی به نتایج انتخابات نداشته باشد و تا مشخص شدن گروه اقتصادی پیروز انتخابات و رویه‌های احتمالی، نوسانات محدودی را تجریه کند و همچنان تحولات در مذاکرات تاثیر بیشتری را بر روند قیمت داشته باشد.

با این اوصاف در بازار سهام، گزارش عملکرد اکثر گروه‌ها، تکمیل شده و رفته رفته باید شاهد توقف نماد‌ها به منظور برگزاری مجامع بود. به نظر می‌رسد نتایج انتخابات در صورت تعیین تکلیف در مرحله اول، اثرات مقطعی بر بازار داشته باشد و همچنان رصد متغیر‌های بنیادی جایگاه ویژه‌ای را در سرمایه گذاری در بازار خواهد داشت. افت جهانی‌ها در صورت ثبات در نرخ ارز می‌تواند پس از فروکش کردن اثرات انتخابات بر بازار تاثیر گذار باشد و همچنان اخبار برجامی نیز بر بازار تاثیر گذار خواهد بود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده