تاریخ: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۲۱۴۸۳۲
سرویس خبر : انرژی

طوفان زودهنگام خلیج مکزیک تولید نفت آمریکا را کاهش داد

‌می‌متالز - برخی شرکت‌های نفت آمریکا در خلیج مکزیک تولید خود را به خاطر طوفان متوقف کرده و کارگران را از سکو‌های نفتی خارج کرده‌اند.

به گزارش می‌متالز، اولین طوفان خلیج مکزیک آمریکا در سال جاری میلادی کارگران را از سکو‌های نفتی دریایی فراری داده و تولید این کشور را پایین آورده است.

مرکز هواشناسی آمریکا پیش‌بینی می‌کرد جو ناآرام مرکز خلیج مکزیک در روز جمعه به یک طوفان گرمسیری تبدیل شود. این طوفان با سرعت ۲۲ کیلومتر در ساعت به سمت شمال پیش می‌رفت و بارندگی‌های شدید ر در مرکز گالف کوست آمریکا تا روز شنبه داشت.

شرکت نفتی ایکوینر در روز جمعه اعلام کرد کارکنان خود را از سکوی نفتی تیتان در ۱۰۵ کیلومتری ساحل لوئیزیانا خارج کرده است. شرکت چورون و اکسیدنتال هم کارکنان خود را به خانه فرستاده و اقدامات لازم را در سکو‌های نفت و گاز دریایی خود اتخاذ کرده‌اند. توقف تولید احتمالاً تا پایان هفته طول می‌کشد.

شرکت فیلد وود انرژی هم تولید در تاسیسات جنوب جزیره مارش را متوقف کرده که انتقال گاز طبیعی به تاسیسات ساحلی را تحت تاثیر قرار داده است.

سایر شرکت‌های بزرگ انرژی مثل بریتیش پترولیوم، رویال داچ شل و مورفی اویل اعلام کردند در حال بررسی شرایط جوی هستند، ولی تولید آن‌ها هنوز تغییری نکرده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده