تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۲۶
بازدید: ۷۷۱
کد خبر: ۲۱۵۰۵۳

خلف وعده افتتاح طولانی‌ترین تونل آزادراهی کشور/ پیشرفت فیزیکی تونل البرز ۴ درصد آب رفت

‌می‌متالز - در حالی قرار بود طولانی‌ترین تونل آزادراهی کشور تا پایان بهار ۱۴۰۰ افتتاح شود که معاون وزیر راه گفت: تونل البرز آزادراه تهران-شمال یکماه دیگر افتتاح می‌شود.

به گزارش می‌متالز، اوایل ماه گذشته خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی تونل البرز (قطعه ۲ آزادراه تهران ـ شمال) گفته بود: این تونل تا پایان بهار امسال به افتتاح می‌رسد.

این در حالی بود که وی اخیراً در بازدید از منطقه دوی آزادراه تهران ـ شمال از عبارت «آینده بسیار نزدیک» برای بهره‌برداری از این پروژه استفاده کرده است.

خادمی دراین‌باره گفته است: تونل البرز به‌طول ۶.۵ کیلومتر، به‌عنوان یکی از طولانی‌ترین تونل‌های جاده‌ای خاورمیانه یکی از سخت‌ترین بخش‌های عملیات اجرایی این آزادراه محسوب می‌شود و با پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصد در «آینده بسیار نزدیک» زیر عبور قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: لاینینگ و اجرای سقف دوم تونل به اتمام رسیده است، آسفالت بخشی از آنتن ورودی مسیر‌های اتصالی انجام شده، عملیات تأسیساتی مانند نصب چراغ‌ها، کابل‌کشی، لوله‌های آتش‌نشانی، ساخت جت‌فن‌های تهویه و سازه‌های تهویه نیز صورت گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی امروز سرانجام وعده‌های خود در رابطه با آزادراه تهران-شمال به خصوص تونل البرز را اصلاح کرده است. خادمی در گفت‌وگویی از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی این تونل (۴ درصد کمتر از رقم اعلام شده قبلی توسط مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های حمل‌ونقل) خبر داده و گفته است: تا یکماه آینده تونل البرز به طور موقت به بهره‌برداری می‌رسد.


منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده