تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۲۶۱
کد خبر: ۲۱۵۰۸۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شاخص بورس ۴هزار واحد رشد کرد

‌می‌متالز - شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۴هزارواحدی روبرو شد.

به گزارش می‌متالز، در جریان دادوستد‌های امروز بازار سرمایه بیش از ۹ میلیارد و ۳۰۸ میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۶ هزار و ۳۴۲ میلیارد تومان در بیش از ۵۶۲ هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴ هزار و ۸۳۵ واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۱۶۸ هزار و ۵۹۱ واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نماد‌های معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بانک تجارت و گروه مپنا شد و در مقابل شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی پارسیان با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی مثبتی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) ۱۲۴۹ واحد، کل (هم‌وزن) ۱۳۷ واحد، قیمت (هم‌وزن) ۸۸ واحد، آزاد شناور ۴۲۵۲ واحد و شاخص‌های بازار اول و دوم به ترتیب ۳۸۹۸ و ۸۵۴۴ واحد رشد کردند.

بر اساس این گزارش، در بازار‌های فرابورس ایران هم با معامله ۲ میلیارد و ۴۱ میلیون ورقه به‌ارزش ۱۲ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان در ۲۴۶ هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۲ واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۷ هزار و ۳۱۹ واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نماد‌های معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، صنعتی مینو و مدیریت انرژی امید تابان هور شد و در مقابل شرکت‌های فولاد هرمزگان جنوب، بیمه تجارت نو و پتروشیمی مارون بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده