تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۶
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۲۱۵۱۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

نقش سه عامل در تغییر روند بازار سهام / انتظار تزریق نقدینگی از دولت جدید

‌می‌متالز - کارشناس بازار سرمایه با اشاره به نقش سه عامل در تغییر روند بازار سهام گفت: اگر دولت جدید، نقدینگی به بازار وارد کند از ترس و هیجان فعلی کاسته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، هومن عمیدی با بیان اینکه ریسک‌های متوجه بازار از بین رفته و به نظر می‌رسد در سیاست‌های داخلی ثبات شکل خواهد گرفت به تجارت‌نیوز گفت: حضور افراد حقیقی در بازار سرمایه با شکل‌گیری اعتماد میسر می‌شود و اگر جریان مالی و نقدینگی در بازار مناسب باشد این اعتماد شکل می‌گیرد. سیاست‌گذاری‌هایی که می‌شود باید در جهت تقویت بازار باشد و به عمق آن کمک کند.

وی افزود: کاهش سود بین بانکی یکی از راهکار‌هایی است که به بازار کمک می‌کند. نرخ سود بین بانکی ۱۹ تا ۲۰ درصدی ظلم به اقتصاد و عرصه تولید است و به ایجاد هزینه‌های جبران ناپذیر و زیان‌باری ختم می‌شود. سیاست‌گذاری‌ها باید در جهتی باشد که رفتار بازارگردان‌ها تغییر کند و از خرید در دامنه‌های منفی پرهیز و در جهتی رفتار کنند که قیمت‌های سهام روندی صعودی داشته باشد. تزریق نقدینگی به بازارگردان‌ها باید صورت بگیرد تا با پرهیز از خرید و رفتار سلیقه‌ای در به ثبات رسیدن بازار کمک کنند.

عمیدی ادامه داد: اگر مذاکرات به نتیجه‌ای برسد، نرخ دلار به ۲۰ هزار تومان نزدیک شود و نرخ سود بین بانکی به حوالی ۱۷ یا ۱۸ درصد پایین برسد، اثرات مثبتی را در بازار شاهد خواهیم بود. انتظار می‌رود رئیس جمهور جدید نقدینگی را وارد بازار سرمایه کند. اگر تزریق نقدینگی صورت بگیرد از ترس و هیجان فعلی کاسته می‌شود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده