تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۱۲
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۲۱۵۲۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس اعلام کرد:

چند ویژگی سامانه ایرانی معاملات بورس و با شروع داد و ستد اوراق بدهی

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران با اعلام چند ویژگی از سامانه ایرانی معاملات بورس، وعده داد بخشی از معاملات یکی از بازار‌های مربوط به اوراق بدهی با این سامانه انجام شود.

به گزارش می‌متالز، روح‌الله دهقان در پاسخ به این پرسش که نرم‌افزار ایرانی معاملات بورس در چه مرحله‌ای قرار دارد و چه زمانی به کار گرفته می‌شود، گفت: این سامانه ایرانی به مرحله نهایی تولید و آزمایش رسیده و بعد از پیاده‌سازی با همکاری سازمان بورس و بورس‌ها تا آخر سال جاری بخشی از معاملات یکی از بازار‌های مربوط به اوراق بدهی با این سامانه انجام شود.

وی افزود: طراحی این سامانه محصول کار شرکت مشترک توسعه فناوری پیشرفته رادین بورس متعلق به مدیریت فناوری بورس و دانشگاه تهران بوده و حدود سه سال بر روی این نرم‌افزار کار کرده است. این سامانه براساس جدیدترین فناوری روز دنیا طراحی و پیاده‌سازی شده و ظرفیت ۱۰۰ میلیون سهامدار را دارد که به همه تراکنش‌ها پاسخ دهد.

این مقام مسوول ادامه داد: معاملات الگوریتمی هم در این سامانه قابل انجام است، اما معاملات به وسیله رمز ارز‌ها نیاز به تهیه دستورالعمل‌هایی دارد. ارتباط سامانه معاملات بورس با سامانه‌های پس از معاملات هم در فرایند استقرار مشخص می‌شود. مثلاً اگر فرد یا شرکتی ممنوع معامله باشد، سامانه به راحتی تشخیص می‌دهد

به گفته دهقان در طراحی سامانه فعلاً برای معاملات بورس کالا و یا بورس انرژی پیش‌بینی نشده است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده