تاریخ: ۰۳ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۲۵
بازدید: ۲۱۱
کد خبر: ۲۱۵۵۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ابتدای هفته‌ای که گذشت؛

قیمت شمش افزایشی شد

‌می‌متالز - قیمت محصولات فولادی از جمله فولاد در ابتدای هفته جاری با رشد قیمتی همراه شد.

به گزارش می‌متالز، قیمت شمش فولاد در ابتدای این هفته (۲۸ خرداد- ۱۸ ژوئن) در بازار آسیا از ۶۹۸ دلار برهرتن سی اف آر هفته گذشته به ۷۰۳ دلار رسید. همچنین در بازار ترکیه نیز قیمت شمش فولاد با جهش ۵ دلاری قیمت از ۶۶۵ دلار بر هرتن سی اف آر به ۶۷۰ دلار بر هرتن قیمتگذاری شد.

این افزایش قیمت شمش در بازار دریای سیاه نیز وجود داشت و با رشد ۱۰ دلاری قیمت شمش فولاد از ۶۴۰ دلار به ۶۵۰ دلار برهرتن رسید. اما در این میان بازار داخلی چین بر خلاف سایر بازار‌های یاد شده با کاهش قیمت شمش فولاد مواجه شد و نرخ شمش از ۶۹۴ دلار برهرتن به ۶۸۰ دلار کاهش یافت.

در این میان محصولات نوردی همچون میلگرد و مفتول نیز بازار نسبتا آرامی را در ابتدای هفته جاری تجربه کردند و قیمت‌ها در ثبات باقی ماندند. برای مثال قیمت میلگرد در حوزه واردات خلیج فارس در ابتدای این هفته به میزان ۶۵۲دلار قیمتگذاری شد و تغییری نسبت به هفته گذشته خود نداشت. این ثبات قیمتی در حوزه وارداتی جنوب شرق آسیا و بازار صادراتی روسیه نیز وجود داشت و قیمت میلگرد به ترتیب در اعداد ۷۷۵ دلار و ۶۶۰ دلار برهرتن ثابت باقی ماند و تنها در بازار صادراتی ترکیه بود که نرخ میلگرد با کاهش ۸ دلاری قیمت از ۷۵۳ دلار برهرتن به ۷۴۵ دلار رسید.

این اتفاق در بازار مفتول نیز رخ داد به گونه‌ای که نرخ مفتول در بازار صادراتی ترکیه و بازار صادراتی چین با ثبات همراه شد و به ترتیب ۸۴۰ دلار و ۸۵۰ دلار قیمتگذاری شد. تنها در بازار صادراتی اوکراین بود که ابتدای این هفته را با کاهش قیمت آغاز کرد و از ۸۸۵ دلار برهرتن به ۸۶۰ دلار رسید.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده