تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۲۷۴
کد خبر: ۲۱۴۹۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد

رشد ۱۷ درصدی تولید شمش فولاد در دو ماهه امسال

‌می‌متالز - بررسی آمار‌های منتشر شده شرکت‌های بزرگ بخش معدن و صنایع معدنی حاکی از تولید ۴ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۸۹۳ تن شمش فولاد از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه و رشد ۱۷ درصدی آن در مقایسه با مدت مشابه پارسال است.

به گزارش می‌متالز، در این مدت فولاد مبارکه با تولید یک میلیوو ۹۳۲ هزار و ۶۹۳ تن شمش فولادی و رشد ۱۳ درصدی، بیشترین تولید شمش را در بین شرکت‌ها به خود اختصاص داد. پس از آن فولاد خوزستان با ۶۳۴ هزار و ۹۹۶ تن و افت هشت درصدی، در جایگاه دوم قرار گرفت.

همچنین در این رده بندی، فولاد کاوه جنوب با تولید ۲۸۹ هزار و ۷۴۷ تن بیلت و رشد ۶۸ درصدی در جایگاه سوم قرار گرفت.

برپایه این گزارش، تا پایان اردیبهشت ماه ۲۴۸ هزار و ۳۷۷ تن شمش در ذوب آهن اصفهان، ۳۲ هزار و ۱۴۱ تن شمش آلیاژی در فولاد آلیاژی ایران (بلوم آلیاژی مهندسی)، ۴۸ هزار و ۷۱۳ تن شمش آلیاژی در فولاد آلیاژی ایران (بیلت آلیاژی مهندسی)، ۸ هزار و ۳۰۹ تن شمش آلیاژی در فولاد آلیاژی ایران (اینگات)، ۱۳۴ هزار و ۲۴۰ تن شمش در فولاد بردسیر (بیلت) و ۲۵ هزار و ۴۱۱ تن شمش در گروه ملی صنعتی فولاد ایران (بیلت) تولید شد.

همچنین در این مدت ۲۸۹ هزار و ۷۴۷ تن شمش در فولاد کاوه جنوب (بیلت)، ۲۰۰ هزار و ۷۶۶ تن شمش در فولاد خراسان (بیلت)، ۲۰۴ هزار و ۶۰۹ تن در فولاد چادرملو (بیلت)، ۱۵۸ هزار و ۹۱۱ تن شمش در آهن و فولاد ارفع (بیلت)، ۷۸ هزار و ۷۴۶ تن شمش در فولاد بناب (بیلت) و ۱۷۲ هزار و ۲۳۴ تن شمش در جهان فولاد سیرجان (بیلت) تولید شد.

آمار اردیبهشت ماه

برپایه این گزارش، ۲ میلیون و ۷۱ هزار و ۹۴۹ تن از شمش تولید شده مروبط به آمار اردیبهشت ماه این شرکت هاست که در مقایسه با اردیبهشت ماه ۹۹ رشد ۱۵ درصدی نشان می‌دهد.

منبع: بورس کالای ایران

عناوین برگزیده