تاریخ: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۹
بازدید: ۱۴۳
کد خبر: ۲۴۰۵۰۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان عنوان کرد؛

تولید ۵۵۰ هزار تن شمش آهن در ۹ ماهه سال جاری / افزایش تولید ۳ میلیون تنی آهن اسفنجی با اجرای دو خط توسعه

‌می‌متالز - علی عباسلو گفت: در ۹ ماهه نخست امسال ۶۷۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۵۵۰ هزار تن شمش آهن تولید شده است و راه اندازی دو خط جدید توسعه‌ای آهن اسفنجی ظرفیت تولید ما چهار برابر می‌شود و از ۹۰۰ هزار تن به ۳.۶ میلیون تن در سال خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، علی عباسلو مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان گفت: در ۹ ماهه نخست سال جاری با وجود محدودیت‌های موجود در عرصه برق، رشد ۳ درصدی تولید را رقم زده ایم.

وی افزود: در حوزه شمش که وابسته به برق است در ۹ ماهه سال جاری کاهش تولیدی ۲ درصدی را شاهد بودیم در صورتی که می‌توانستیم بیشتر از برنامه تولید داشته باشیم.

عباسلو تاکید کرد: در ماه‌هایی که قطعی برق در عرصه تولید شامل ما نمی‌شد، رکورد تولید را زده و ماهانه ۹۳ هزار تن تولید داشته ایم، اما در ماهی که قطع برق را داشتیم، تولید به عدد ۲۴ هزار تن کاهش یافت.

مدیر عامل جهان فولاد اذعان کرد: اثرات منفی قطعی برق برای ما کاملا مشهود و اثر گذار است، بنابراین تدابیری در نظر گرفته شد تا کمترین آسیب را از قطعی برق در سال‌ها آینده داشته باشیم.

علی عباسلو ادامه داد: در ۹ ماهه نخست امسال ۶۷۰ هزار تن آهن اسفنجی و ۵۵۰ هزار تن شمش آهن تولید شده است.

وی با اشاره به افزایش سرمایه ۶۲ درصدی این مجموعه اظهار کرد: این افزایش سرمایه صرف اجرای دو پروژه توسعه‌ای در جهان فولاد سیرجان می‌شود.

مدیر عامل جهاد فولاد اذعان کرد: دو خط جدید توسعه‌ای آهن اسفنجی را در دستور کار داریم که با اجرای آنها، ظرفیت تولید ما چهار برابر می‌شود و از ۹۰۰ هزار تن در سال به ۳.۶ میلیون تن خواهد رسید.

عباسلو افزود: این دو خط حداکثر تا سه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند و حدود ۲۵۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری در این زمینه صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز شده است، همچنین چهار پروژه توسعه‌ای دیگر جهان فولاد سیرجان نیز شامل ذوب و ورق، کارخانه اکسیژن، فولاد آلیاژی و ورق آلیاژی و کلاف در دستورکار قرار دارند.

مدیرعامل شرکت جهان فولاد سیرجان در پایان خاطر نشان کرد: در ۹ ماهه سال جاری هم افزایش سود و هم افزایش صادرات را رقم زدیم که در این راستا ۱۵۰ هزار تن شمش صادر کردیم.

وی خاطر نشان کرد: آهن اسفنجی مورد مصرف داخلی است، اما در ۹ ماهه سال جاری در این عرصه نیز حدود ۳۵ درصد افزایش سود خالص را ثبت کردیم.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا

عناوین برگزیده