تاریخ: ۰۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۴۱
بازدید: ۲۵۲
کد خبر: ۲۱۵۵۱۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

فصل نوین همکاری ذوب آهن و بانک بورسی در تامین سرمایه پروژه‌های توسعه

‌می‌متالز - مدیران عامل ذوب آهن و بانک اقتصاد نوین درباره افزایش همکاری و تعامل پیرامون سرمایه گذاری در پروژه‌های توسعه از جمله تامین سرمایه برای ساخت باتری شماره ۲ کک سازی، گفتگو کردند.

به گزارش می‌متالز، علیرضا بلگوری مدیرعامل بانک اقتصادنوین در بازدید از خط تولید ذوب آهن درخصوص افزایش همکاری و تعامل به ویژه پیرامون سرمایه گذاری در پروژه‌های توسعه از جمله تامین سرمایه برای ساخت باتری شماره ۲ کک سازی گفت: بانک اقتصاد نوین به عنوان شریک تجاری این مجتمع عظیم صنعتی، همکاری لازم در تامین ارزی و ریالی پروژه‌های این شرکت خواهد داشت.

وی افزود: با تلاشی که در ذوب آهن مشاهده می‌شود، می‌توانند پروژه‌ها را طبق برنامه زمان بندی شده انجام دهند که در نهایت منجر به صادرات بیشتر و اشتغال زایی مناسب‌تر می‌شود.

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن نیز با اشاره به اینکه فصل جدید ارتباط این شرکت با بانک اقتصاد نوین از سه سال گذشته آغاز شده، گفت: امروز به نقطه مطلوبی در ارتباط و تعامل بین این دوسازمان رسیده که می‌تواند به لحاظ سرعت عمل در ارائه خدمات و درک دست از نیاز‌های یک تولید کننده، الگویی برای سایر بانک‌ها باشد.

وی افزود: یکی از زمینه‌های همکاری، بازسازی و نوسازی باتری شماره ۲ کک سازی ذوب آهن است که نقش زیادی در کاهش هزینه‌های تمام شده و اقتصادی‌تر شدن تولید این شرکت دارد و هم نقش موثری در کاهش آلایندگی، کاهش واردات و وابستگی ارزی دارد. از دیگر ویژگی‌های این باتری که بانک اقتصاد نوین در تامین سرمایه آن همکاری می‌کند این است که با تکیه و توان متخصصین ذوب آهنی ساخته می‌شود و از تجربه ریومپینگ باتری شماره یک استفاده می‌شود.

این مقام مسوول ادامه داد: با توجه به ساخت کامل باتری شماره یک و درب‌های قابل انعطاف باتری شماره ۳ توسط متخصصین ذوب آهنی در ساخت باتری شماره ۲ از این تجربیات استفاده می‌شود و ذوب آهن قادر به ساخت باتری کک سازی در دیگر صنایع و یا حتی کشور‌های دیگر نیز است. خوشبختانه زیر ساخت‌های باتری شماره ۲ فراهم است و برآورد سرمایه مورد نیاز آن نیز ۱.۲ هزار میلیارد تومان است. امید است با ساخت این باتری، تولید کک ذوب آهن ۵۵۰ هزار تن افزایش یابد و مجموع تولید کک این شرکت به ۱.۹ میلیون تن برسد که کل نیاز این مجتمع عظیم صنعتی را برای تولید ۳.۶ میلیون تن فراهم خواهد کرد.

یزدی زاده ابراز امیدواری کرد علاوه بر این پروژه در خصوص تامین سنگ آهن و گندله نیز با بانک اقتصاد نوین توافق‌های خوبی صورت بگیرد و ذوب آهن از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های این بانک بیشتر بهره‌مند شود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده