تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۸
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۲۱۵۵۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارگزاری با بررسی آخرین تحولات اعلام کرد:

پیش بینی بورس این هفته بورس با احتمال تعدیل مثبت بزرگان و تعادل کوچک تر‌ها

‌می‌متالز - یک کارگزاری با بررسی آخرین تحولات اقتصادی و سیاسی، وضعیت این هفته بورس را پیش بینی و احتمال تعدیل مثبت قیمت نماد‌های بزرگ و فعال شدن حقیقی‌ها در نماد‌های کوچک‌تر را داد.

به گزارش می‌متالز، بازار سهام در حالی طی روز‌های آغازین تیر و در آخر روز معاملات شاهد بازپس گیری کانال ۱.۲ میلیون واحدی بود که کارگزاری آبان درباره اوضاع روز‌های قبل و بعد اعلام کرد: بازار در هفته گذشته با بهبود محسوس تقاضا و رشد یکپارچه پس از ماه‌ها افت و فرسایش همراه شد. به نظر می‌رسد با کاهش ابهامات و ثبات نسبی در بازار ارز، بورس نیز در حال تطبیق انتظارات با وضعیت موجود است.

بازار‌های جهانی پس از رشد هفته قبل شاخص دلار، آرامش نسبی را تجربه کرد و به نظر می‌رسد وضعیت فعلی و انتظار برای رشد نرخ بهره تا حدودی روند صعودی بازار‌های کالایی و سهام را آهسته کند. هرچند نفت با کاهش احتمال بازگشت زود هنگام ایران به بازار‌های جهانی همچنان روندی صعودی دارد.

بازار ارز نیز شاهد رشد آرام نرخ صرافی ملی و نزدیک شدن نرخ به بازار آزاد بود و به نظر می‌رسد همچنان با دقت تحولات احیای برجام را رصد می‌کند و این بار با تجربه از مواضع متضاد طرفین در چند ماه اخیر، گوش به زنگ اخبار جدی است و همین موضوع احتیاط و تبعا دامنه نوسانات را کاهش داده است.

بازار سهام هم پس از گزارش‌های عملکردی و رسیدن فصل مجامع در حال انطباق با سود‌های تحلیلی سال جدید با توجه به تحولات سیاسی اقتصادی است و به نظر می‌رسد در نماد‌های بزرگ تعدیل مثبت قیمت‌ها ادامه داشته باشد.

در نماد‌های کوچکتر نیز به نظر کاهش ترس از قفل شدن نقدینگی می‌تواند به مرور با فعال شدن حقیقی ها، تعادل را به معاملات بازگرداند. هرچند به منظور آغاز روند صعودی این نماد‌ها نیازمند محرک‌های بنیادی خواهد بود.

منبع: بورس پرس

عناوین برگزیده