تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۵۳
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۲۱۵۶۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آغاز دوباره سقوط ارزش بیت‌کوین

‌می‌متالز - اقدامات چین در ممنوعیت استخراج بیت‌کوین قیمت این ارز مجازی را تا ۳۱۶۶۷ دلار پایین آورده است.

به گزارش می‌متالز، بیت‌کوین دوباره روند کاهش قیمت خود را آغاز کرد و با ۹.۲ درصد کاهش در معاملات نیویورک به ۳۱۶۶۷ دلار رسید. نوسان قیمت بیت‌کوین در هفته‌ای که گذشت حدود ۱۰ هزار دلار بود.

بیت‌کوین در روز دوشنبه الگوی صلیب مرگ را تشکیل داد یعنی متوسط قیمت آن در ۵۰ روز گذشته به پایین‌تر از متوسط قیمت ۲۰۰ روزه آن رسید، این شرایط حاکی از آن است که روز‌های بدتری برای بیت‌کوین در پیش است.

مت میسکین، استراتژیست ارشد مؤسسه مدیریت سرمایه‌گذاری جان هنکاک می‌گوید: «بی‌ثباتی و نوسان قیمتی که شاهد آن هستیم بسیار قابل توجه است و مورد استقبال سرمایه‌گذارانی که به‌دنبال یک گروه سرمایه‌ای می‌گردند، نیست».

مقصر بیشتر این کاهش قیمت چین است، محدودیت‌هایی که برای استخراج بیت‌کوین اعمال کرده باعث تغییر شکل این صنعت شده است. بانک مرکزی چین اعلام کرد از بزرگترین بانک‌های کشور و همچنین شرکت پرداخت علی‌پِی خواسته است خدمات ارز مجازی را متوقف کنند. مقامات چین تلاش می‌کنند مانع فعالیت‌های استخراج ارز مجازی شوند.

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین در حال توقف فعالیت‌های خود در چین و خارج کردن آن‌ها از این کشور هستند. اطلاعات نشان می‌دهد این فعالیت‌ها طی دو هفته و نیم گذشته در چین تقریباً به نصف رسیده‌اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده