تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۲۲
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۲۱۵۷۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ناسازگاری چینی‌ها با بیت‌کوین

‌می‌متالز - در هفته‌های گذشته دولت چین بازار بیت‌کوین را دستخوش نوسان کرد.

به گزارش می‌متالز، چند هفته‌ای است که شاهد شدت گرفتن مبارزه مقامات چینی با استخراج بیت‌کوین و ارز‌های مجازی دیگر در این کشور هستیم.

جمعه هفته پیش بود که مقامات دولتی در استان سیچوان به شرکـت‌های توزیع برق این استان دستور دادند تا برق شرکت‌های استخراج کننده بیت‌کوین را قطع کنند. اینگونه اقدامات باعث شده تا ماینر‌های بیت‌کوین مجبور شوند از چین فرار کنند.

بن سوان، کارشناس ارز‌های مجازی نیز در این باره می‌گوید: ماینر‌های بیت‌کوین در چین در حال فروش تجهیزات خود به قیمت اوراق هستند. بخش قابل توجهی از آن‌ها هم در حال فرار از چین هستند چرا که دیگر نمی‌توانند بیت‌کوین استخراج کنند.


این اتفاقات به خصوص در استان سیچوان که بخش قابل توجهی از استخراج بیت‌کوین در چین را پوشش می‌داد، شدت بیشتری گرفته است. سوان می‌گوید: سیچوان در واقع محلی بود که نیمی از بیت‌کوین‌های جهان در آن استخراج می‌شد.

این کارشناس بازار ارز‌های مجازی معتقد است:‌دولت چین در هشدار‌های خود اصلاَ شوخی ندارد، آن‌ها در مقابله با فعالیت مرتبط با ارز‌های مجازی بسیار جدی هستند دلیل آن هم این است که بانک مرکزی چین در حال عرضه ارز مجازی خود است. در واقع چینی‌ها تلاش می‌کنند تا پیش از عرضه یوان مجازی رقبای آن را از بازار چین به در کنند.

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده