تاریخ: ۰۵ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۳۵۲
کد خبر: ۲۱۵۶۷۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

روسیه قصد دارد از اول آگوست عوارض صادرات فولاد و فلزات اساسی وضع کند

‌می‌متالز - وزارت اقتصاد روسیه پیشنهاد داده است که دولت برای صادرات فلزات آهنی و غیر آهنی که خارج از اتحادیه اقتصادی اوراسیا (EAEU) فروخته می‌شود تعرفه موقت وضع کند.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان به نقل از Fastmarkets ماکسیم رشیتنیکوف، وزیر اقتصاد روسیه گفت وضع این عوارض که محصولات فولادی و همچنین مس، نیکل و آلومینیوم را تحت تأثیر قرار خواهد داد به این دلیل است که قیمت‌های جهانی فلزات در حال افزایش است و بازار داخلی را تحت فشار قرار می‌دهد.

از ابتدای سال ۲۰۲۱ قیمت فلزات آهنی ۳۰ درصد و فلزات غیر آهنی ۵۰ درصد افزایش یافته است. رشد قیمت‌های جهانی منجر به افزایش قیمت‌های داخلی می‌شود، بنابراین هزینه ساخت‌وساز در حال افزایش است.

نرخ عوارض پایه ۱۵ درصد خواهد بود و برای هر فلز حداقل مقدار مشخصی وجود دارد.

رشیتنیکوف گفت، حداقل نرخ عوارض برای صادرات گندله سنگ‌آهن ۵۴ دلار در هر تن، برای محصولات فولادی نورد گرم و میلگرد ۱۱۵ دلار در هر تن، برای کویل نورد سرد ۱۱۳ دلار در هر تن و برای فولاد ضدزنگ و فروآلیاژ‌ها ۱۵۰ دلار در هر تن خواهد بود.

این وزارتخانه برای فلزات غیر آهنی، نرخ‌های تعرفه زیر را پیشنهاد کرده است: مس ۱۱۲۶ دلار در هر تن، نیکل ۲۳۲۱ دلار در هر تن و آلومینیوم ۲۵۴ دلار در هر تن.

این عوارض از اول آگوست تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ اخذ می‌شود.

رشیتنیکوف خاطرنشان کرد که این عوارض باید قبل از ۳۰ ژوئن تصویب شوند، زیرا در قوانین روسیه آمده است که بین تصویب تا زمان اجرای قانون باید یک ماه فاصله باشد.

یک تولیدکننده آهن خام روسی گفت احتمال وضع عوارض نزدیک به ۱۰۰ درصد است و تقریباً غیرممکن است که لغو شود. با توجه به پیشنهاد عوارض ۱۵ درصدی یا ۱۱۵ دلار به ازای هر تن بر آهن خام، تولید ما به نصف کاهش می‌یابد؛ بنابراین ما هیچ تخصیصی برای صادرات نخواهیم داشت.

یک تاجر هم گفت: معاملات زیادی وجود دارد که در صورت وضع عوارض تحت تأثیر قرار خواهد گرفت چگونه مشتریان یا کارخانه‌ها می‌توانند ناگهان ۱۵ درصد را جذب کنند؟

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده