تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۵
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۲۱۹۳۴۱
سرویس خبر : آهن و فولاد

ثبات در حوزه نورد گرم و کاهش قیمت در نورد سرد فولاد تخت CIS

‌می‌متالز - در طی هفته گذشته قیمت فولاد تخت کویل نورد گرم CIS بدون تغییر بود. اما قیمت کویل نورد سرد کاهش یافت.

به گزارش می‌متالز، قیمت صادراتی فولاد تخت کویل نورد گرم CIS طی هفته منتهی به دوشنبه ۱۹ جولای ثابت بود و قیمت معاملات تقریباً نسبت به هفته قبل تغییری نداشت.

فولاد تخت نورد گرم CIS


بازار ترکیه به حمایت از تولیدکنندگان کشور‌های CIS ادامه داد و دو محموله در محدوده قیمتی ۹۵۰-۹۵۵ دلار به ازای هر تن CFR معامله کرد. رزرو‌های قبلی ۹۴۵-۹۶۰ دلار به ازای هر تن CFR بود. قیمت این هفته به ۹۲۵-۹۳۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه رسید. منابع گفتند که یک محموله از روسیه و محموله دیگر از اوکراین است. پیشنهادات فولاد تخت CIS از اوکراین بسته به نوع کارخانه در محدوده ۹۴۵-۹۶۵ دلار به ازای هر تن متفاوت بود.

مواد روسی در ترکیه با قیمت ۹۳۰-۹۳۵ دلار در هر تن فوب موجود بود. در ایتالیا، مواد اصلی روسیه با قیمت ۹۸۰ دلار به ازای هر تن در دسترس بود، در حالی که کویل نورد گرم اوکراین با قیمتی معادل ۹۳۰ دلار در هر تن فوب دریای سیاه به آفریقای غربی عرضه شد. در نتیجه، ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای صادرات کویل نورد گرم CIS، در ۱۹ جولای ۹۲۰-۹۴۰ دلار به ازای هر تن بود و در هفته تغییری نداشت. همچنین یک محموله کویل نورد گرم روسیه گزارش شد که از استان شرق دور این کشور با ۸۹۰ دلار به ازای هر تن CFR (۸۵۰ دلار به ازای هر تن فوب) به ویتنام فروخته شده است.

کویل نورد سرد CIS


در بخش کویل نورد سرد (CRC)، قیمت‌ها پایین آمد و پیشنهادات کمتری از کارخانه‌های روسی و اوکراین شنیده شد. مواد روسیه در محدوده ۱۰۳۰-۱،۰۶۰ دلار به ازای هر تن فوب دریای سیاه در دسترس مشتریان بود، در حالی که محموله‌های اوکراین با قیمت ۱۰۳۰ دلار در هر تن شنیده می‌شدند. در نتیجه، ارزیابی هفتگی Fastmarkets برای صادرات فولاد تخت نورد سرد CIS با ۱۰۳۰-۱،۰۶۰ دلار در هر تن اعلام شد. در حالی که یک هفته قبل ۱،۱۲۵-۱،۱۴۵ دلار در هر تن بود. ارزیابی هفتگی قیمت صادراتی ورق‌های سنگین فولادی CIS با ضخامت ۸-۵۰ میلی متر نیز در ۱۹ جولای به ۹۹۰-۱۰۰۰ دلار در هر تن از ۱۰۲۰-۱،۰۲۵ دلار در هر تن هفته قبل کاهش یافت. این ارزیابی بر اساس پیشنهادات و قیمت‌های فروش گزارش شده توسط منابع بازار انجام شد.

منبع: پایگاه خبری آرتان پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده