تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۵۶
بازدید: ۲۴۸
کد خبر: ۲۱۶۰۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

فصل نوین همکاری بانک اقتصاد نوین و ذوب آهن اصفهان

‌می‌متالز - مدیرعامل و اعضای هیات مدیره بانک اقتصادنوین با همراهی مدیرعامل و برخی از مدیران شرکت ذوب‌ آهن اصفهان از خط تولید این شرکت بزرگ به‌عنوان یکی از شرکای تجاری و استراتژیک بانک اقتصادنوین بازدید کردند. در این بازدید، دو شریک تجاری در خصوص افزایش همکاری و تعامل به‌ویژه پیرامون سرمایه‌گذاری در پروژه‌های توسعه‌ای ازجمله تامین مالی پروژه ساخت باتری شماره ۲ کک‌سازی، گفتگو و تبادل‌نظر کردند.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل بانک اقتصاد نوین گفت: با تکیه‌بر توان و ظرفیت داخلی و تخصص مهندسان و جوانان کشور بار دیگر توانستیم ثابت کنیم که در به حرکت درآوردن چرخ اقتصاد، شکوفایی و رونق آن نیازی به کشور‌های خارجی نداریم. علیرضا بلگوری، با اشاره به اینکه یکی از این شرکت‌های پیشران در اقتصاد، شرکت ذوب‌ آهن اصفهان است، افزود: این شرکت با مدیریت صحیح توانسته در این راه گام بردارد و به دستاورد‌های ارزشمندی نیز نائل شود. بلگوری از شرکت ذوب‌آهن اصفهان به‌عنوان شریک تجاری و استراتژیک بانک اقتصادنوین یادکرد و گفت: ما نیز به توان و تخصص جوانان و مهندسان این مرزوبوم و نقش آن‌ها در رونق و شکوفایی اقتصادی کشور باور و اعتقاد راسخ داریم و به همین دلیل در کنار این شرکت به‌عنوان حامی و پشتیبان مالی گام برمی‌داریم. مدیرعامل بانک اقتصادنوین همچنین تاکید کرد: افتخار می‌کنیم که بتوانیم در کنار فعالان اقتصادی که به تولید ملی، خودکفایی ملی و خودباوری ملی اعتقاددارند و از طرق مختلف به رونق اقتصادی کمک می‌کنند، باشیم. ما در گروه مالی بانک اقتصاد نوین آمادگی داریم، از طریق طراحی ابزار‌ها و راهکار‌های نوین تامین مالی، نیاز‌های مالی پروژه‌های کلان و توسعه‌ای کشور را در سریع‌ترین زمان ممکن مرتفع کنیم. بلگوری اظهار امیدواری کرد: باهمت و عزمی که در مجموعه ذوب‌آهن وجود دارد، پروژه بازسازی باتری شماره ۲ کک‌سازی در زمان پیش‌بینی‌شده به بهره‌برداری برسد تا دستاورد دیگری در فهرست موفقیت‌های کشور در حوزه اقتصادی ثبت شود. وی گفت: این پروژه و سایر پروژه‌های شرکت ذوب‌آهن اصفهان این قابلیت رادارند که در ایجاد اشتغال، افزایش صادرات، ارزآوری و جلوگیری از خروج ارز از کشور نقش سازنده‌ای ایفا کنند.

بانک اقتصادنوین الگویی برای سایر بانک‌ها

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان نیز در جریان این بازدید گفت: ما از سه سال گذشته فصل جدیدی در همکاری را با بانک اقتصادنوین آغاز کردیم. امروز به نقطه مطلوبی در همکاری رسیده‌ایم و به جرات می‌توان گفت بانک اقتصاد نوین می‌تواند برای سایر بانک‌ها الگو باشد. سرعت‌عمل در پاسخ به نیاز‌های شرکت و شناخت کامل از شرایط تولید و نیاز شرکت از مزیت‌های ویژه این بانک است. منصور یزدی‌زاده با اشاره به اینکه یکی از نیاز‌های ما تامین مالی پروژه دوباره‌سازی باتری شماره ۲ کک‌سازی شرکت ذوب‌آهن بود، افزود: این پروژه به کمک بانک اقتصادنوین تامین مالی شد که این اقدام موجب کاهش هزینه‌های تمام‌شده، به‌صرفه‌تر و اقتصادی‌تر شدن تولید، کاهش آلایندگی‌ها، کاهش واردات و همچنین کاهش وابستگی ارزی شرکت شد که کار بسیار ارزشمندی است. وی با بیان اینکه همه زیرساخت‌های دوباره‌سازی باتری شماره ۲ کک‌سازی فراهم است، تاکید کرد: برآورد ما این است که این باتری با ۱۲۰۰ میلیارد تومان تامین مالی دوباره‌سازی شود. با اتمام این پروژه، ظرفیت تولید کک در این شرکت با افزایش ۵۵۰ هزار تن، به ۸ / ۱ تا ۹ / ۱ میلیون تن می‌رسد که کل نیاز شرکت ذوب‌آهن به کک برای تولید ۶ / ۳ میلیون تنی را فراهم می‌کند. مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان در پایان گفت: این همان زنجیره تامین مواد اولیه ذوب‌آهن است که امیدواریم در رابطه با تامین مالی تولید سنگ‌آهن و گندله هم بتوانیم با بانک اقتصادنوین همکاری خوبی داشته باشیم.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده