تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۳
بازدید: ۲۳۸
کد خبر: ۲۱۶۲۲۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۰

۷ معدن راکد در هرمزگان احیا و فعال سازی شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در سه ماهه نخست امسال هفت معدن راکد در این استان احیا و به چرخه تولید برگشت که در همسنجی با سال گذشته ۲۰۰ درصد رشد داشته است.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی روز چهارشنبه در خصوص تعیین تکلیف معادن راکد در هرمزگان افزود: میزان سرمایه گذاری برای معادن هفت میلیارد ریال بوده که با فعال شدن این تعداد زمینه اشتغال ۸۷نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

وی با بیان اینکه نشست‌های متعددی با حضور بهره برداران برای فعال سازی این معادن برگزار شده است، اظهارداشت: معادن فعال شده از سوی این بهره برداران در زمینه سنگ لاشه، سنگ گچ و مخلوط کوهی فعالیت می‌کنند.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بر ضرورت احیای هرچه سریع‌تر سایر معادن راکد در استان نیز از سوی بهره برداران یادآورشد: تعیین تکلیف معادن غیرفعال و راکد استان از سال گذشته با جدیت از سوی این سازمان آغاز شده و در حال پیگیری است.

قاسمی گفت: این مهم با برگزاری نشست‌های تعیین تکلیف با حضور بهره برداران به منظور فعالسازی مجدد معادن، برگزاری مزایده‌های عمومی و همچنین آزادسازی محدوده‌های معدنی به منظور ورود سرمایه گذاران دارای صلاحیت و توان فنی و مالی در اولویت و دستورکار جدی این سازمان در سالجاری است.
وی اضافه کرد: هرمزگان در حوزه معادن و صنایع معدنی دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است که استفاده مناسب از این ظرفیت‌ها می‌تواند نقش مهمی در توسعه اشتغال، ایجاد ارزش افزوده و درآمدزایی برای استان داشته باشد.

هرمزگان دارای ۲۱ نوع ماده معدنی است که ذخیره قطعی معادن استان هم اکنون یک میلیون و ۵۵۸ هزار تُن است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده