تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۲۳
بازدید: ۲۷۷
کد خبر: ۲۱۶۲۴۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سبزپوشی بورس در آخرین روز کاری هفته

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۸ هزار و ۴۴۳ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد به یک میلیون و ۲۵۶ هزار و ۹۶۰ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۲۳ واحدی به ۱۸ هزار و ۸۷ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات پنجمین روز هفته (چهارشنبه نهم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۲۱۷۸ واحدی معادل ۰.۶۸ درصد به رقم ۳۲۴ هزار و ۳۴۲ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۱۶۵۱ واحدی معادل ۰.۴۳ درصد، عدد ۳۸۴ هزار و ۱۸۱ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۰۵۷ واحدی به رقم ۲۴۶ هزار و ۵ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۶۱۱۳ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۲۴ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۵۶۸ واحد افزایش به رقم ۹۳۳ هزار و ۶۰۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۲۵۹۰ واحد افزایش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۹۵ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی شستا، پارس، شتران، شپدیس، نوری و فارس با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی فولاد، وپارس و وسکرمان، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

سبزپوشی بورس در آخرین روز کاری هفته

با پایان فعالیت بازار سرمایه در پنجمین روز هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۱۸۷ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۸۴۱ هزار و ۲۱ نوبت معامله و به ارزش ۵۸ هزار و ۲۹۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

سبزپوشی بورس در آخرین روز کاری هفته

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

عناوین برگزیده