تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۴۳۸
کد خبر: ۲۱۶۱۴۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تقویت ۴۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس

‌می‌متالز - شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۴ هزار و ۷۲۷ واحدی معادل ۰.۳۸ درصد به یک میلیون و ۲۴۸ هزار و ۵۳۹ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با رشد ۱۶۴ واحدی به ۱۷ هزار و ۹۶۴ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، امروز تالار شیشه‌ای، در معاملات چهارمین روز هفته (سه شنبه هشتم تیرماه ۱۴۰۰)، شاهد روند صعودی شاخص‌های منتخب بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۱۲۱۹ واحدی معادل ۰.۳۸ درصد به رقم ۳۲۲ هزار و ۱۸۴ واحد رسید.

شاخص کل هم وزن نیز، با رشد ۲۷۷ واحدی معادل ۰.۰۷ درصد، عدد ۳۸۲ هزار و ۵۲۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با افزایش ۱۷۷ واحدی به رقم ۲۴۵ هزار و ۲ واحد رسید.

همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۳۷۲ واحد افزایش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۱۸ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۷۳۰۷ واحد افزایش به رقم ۹۲۹ هزار و ۵۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۳۶۱۷ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۴۷۲ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

تقویت ۴۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس

بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نماد‌های معاملاتی وامید، ومعادن، کگل، اخابر، فملی و فولاد با بیشترین افزایش، تاثیر مثبتی در روند شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نماد‌های معاملاتی شستا، فارس و شپنا، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

با پایان فعالیت بازار سرمایه در چهارمین روز هفته، معامله‌گران بورس ۷ میلیارد و ۱۷۱ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب یک میلیون و ۴۰ هزار نوبت معامله و به ارزش ۵۴ هزار و ۳۴۹ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد بوعلی (پتروشیمی بوعلی سینا) با ۹.۳۷ درصد رشد و پس از آن، نماد‌های اخابر، شکربن، بورس، شاملا و وتوشه بود. همچنین نماد معاملاتی ولیز (لیزینگ‌ایران) با ۲۶.۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نماد‌های کساپا، سنیر، سفار، ددام، وسگلستا و غپاک قرار گرفتند.

تقویت ۴۷۰۰ واحدی شاخص کل بورس

منبع: شبکه خبری اقتصاد و بانک ایران (ایبنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده