تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۰۵
بازدید: ۲۶۹
کد خبر: ۲۱۶۵۱۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با رشد ۸۴۵۰ واحدی؛

شاخص کل، سبزپوش به تعطیلات رفت

‌می‌متالز - در جریان معاملات امروز، (چهارشنبه، ۹ تیر ماه) شاخص کل بورس با افزایش ۸ هزار و ۴۴۳ واحد به رقم یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن نیز با یک هزار و ۶۵۱ واحد افزایش به عدد ۳۸۴ هزار و ۱۸۱ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، برپایه معاملات آخرین روز هفته، بیش از ۷ میلیارد و ۱۸۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۵۸ هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال دادوستد شد.

شاخص کل (هم‌وزن) با یک هزار و ۶۵۱ واحد افزایش به ۳۸۴ هزار و ۱۸۱ واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با ۱۰۵۷ واحد افزایش به ۲۴۶ هزار و ۵ واحد رسید.

شاخص بازار اول افزایش ۴ هزار و ۵۶۸ واحد و شاخص بازار دوم افزایش ۲۲ هزار و ۵۹۰ واحدی را تجربه کردند.

همچنین گروه خودرویی با ۸۹ هزار و ۱۲۳ معامله به ارزش ۶ هزار و ۲۲۲ میلیارد ریال، گروه مواد دارویی با ۵۸ هزار و ۸۲۵ معامله به ارزش ۵ هزار و ۴۶۰ میلیارد، گروه شیمیایی با ۵۳ هزار و ۳۸۱ معامله به ارزش ۴ هزار و ۹۴۴ میلیارد، گروه فرآورده‌های نفتی با ۴۰ هزار و ۹۷۹ معامله و به ارزش ۳ هزار و ۸۰۸ میلیارد، گروه چند رشته‌ای صنایع با ۴۲ هزار و ۶۱۸ معامله به ارزش ۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد و گروه مواد غذایی بجز قند با ۶۳ هزار و ۱۸۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۹۶۶ میلیارد در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.

شرکت‌های سرمایه گذاری کشاورزی کوثر با ۶.۷۲ درصد، پلاسکوکار ۵.۴۱ درصد، صنایع خاک چینی ایران با ۴.۹۷ درصد، کربن ایران با ۴.۹۵ درصد، صنایع آذرآب با۴.۹۳ درصد و شرکت دارویی لقمان با ۴.۹۱ درصد افزایش بیشترین افزایش قیمت را داشته اند.

از سوی دیگر، شرکت ایرکا پارت صنعت با ۹.۷۹ درصد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان با ۴.۸۷ درصد، شرکت سیمان اصفهان با ۴.۶۴ درصد، شرکت تامین ماسه ریخته گری با ۴.۶ درصد و شرکت تولید نیروی برق آبادان با ۴.۵۳ درصد بیشترین کاهش قیمت را داشته اند.

شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۱۷۵ واحد، شرکت پتروشیمی پارس با یک هزار ۱۰۹ واحد، شرکت پالایش نفت تهران با ۶۹۶ واحد، شرکت پتروشیمی پردیس با ۶۱۵ واحد، شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۵۰۳ واحد و شرکت گسترش نفت و گاز پارسیان با ۴۹۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت بر رشد شاخص را داشته اند.

در مقابل شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۹۴ واحد، بانک پارسیان با ۱۸۰ واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمان با ۱۵۹ واحد، شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با ۱۵۳ واحد و بانک تجارت با ۱۱۲ واحد، بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده