تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۱۰
بازدید: ۲۸۹
کد خبر: ۲۱۶۲۰۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل بورس ۹ تیر ۱۴۰۰ / بازار امروز اصلاح می‌کند؟

‌می‌متالز - در دو روز گذشته افزایش قیمت دلار تاثیر مهمی را بر رشد قیمت سهم‌های دلار محور بازار گذاشته است. افزایش قیمت و تحرکات مثبت در گروه‎‌هایی مثل فلزات اساسی و پالایشی‌ها باعث شده تا امروز تحت تاثیر تغییرات نرخ ارز این گروه‌ها در بازار سرمایه مطرح شوند.

به گزارش می‌متالز، امروز ۹ تیر ۱۴۰۰ بعد از چهار روز پیاپی بازار سرمایه با روندی مثبت آغاز به کار کرد. شاخص کل بورس هم در نیمه اول معاملات در محدوده یک میلیون و ۲۵۱ هزار واحد قرار گرفته است.

در دو روز گذشته افزایش قیمت دلار تاثیر مهمی را بر رشد قیمت سهم‌های دلار محور بازار گذاشته است. افزایش قیمت و تحرکات مثبت در گروه‎‌هایی مثل فلزات اساسی و پالایشی‌ها باعث شده تا امروز تحت تاثیر تغییرات نرخ ارز این گروه‌ها در بازار سرمایه مطرح شوند.

با وجود رفع ابهامات مهم سیاسی در بازار سرمایه، اما هنوز شاهد روند منفی نماد‌های کوچک بازار که قفل در صف فروش هستند هستیم و جز نماد‌های شاخص‌ساز بازار که در هفته گذشته متعادل و مثبت پیش رفته‌اند بسیاری از نماد‌های دیگر مثل تک سهم‌های نماد‌های زراعتی و سیمانی در صف فرش قفل هستند.

میترا تاتاری، کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: بازار امروز متعادل شروع شد. به نظر می‌رسد تا پایان بازار روندی منفی وجود داشته باشد، اما این روند نسبتا ضعیف است.

این کارشناس بازار در بخش دیگری گفت: تا پایان بازار امروز پیش‌بینی میکنم ارزش معاملات به بالای هفت هزار میلیارد تومان برسد؛ و گروه‌های پالایشی و فلزات اساسی رنج‌های مثبتی را در بازار داشته باشند.

وی افزود: از دیگر گروه‌های مطرح بازار امروز می‌توانیم به خودرو‌یی‌ها اشاره کنیم که متعادل هستند، اما روندی منفی را به ثبت رسانده‌اند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده