تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۳۰۱
کد خبر: ۲۱۶۸۸۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تحلیل بورس امروز ۱۴ تیر ۱۴۰۰ / هنوز ترس در بازار وجود دارد

‌می‌متالز - در بازار شاهد ترسی هستیم که باعث می‌شود به محض منفی شدن بازار بدون منظق شروع به فروش میکنند و در زمانی که سهم‌ها صف خرید می‌شوند عجله برای خرید کردن دارند.

به گزارش می‌متالز، امروز شاخص کل بورس تهران در حالی رشد ۰.۶ درصدی را ثبت کرده که در روز‌های گذشته در این هفته بورس عملکردی منفی داشت.

ایمان رئیسی، تحلیلگر بازار سرمایه درباره روند بازار می‌گوید: «همانطور که انتظار می‌رفت در دو روز ابتدایی هفته با توجه به برخورد بسیاری از نماد‌ها به نقاط مقاومت تکنیکالی شاهد شدت گرفتن عرضه‌ها بودیم، اما آنقدر قوی نبودند که خریدار تاب حمایت نداشته باشد. سرانه خرید و فروش حقیقی‌ها نشان از تعادل در بازار و حتی در برخی موارد قدرت خریدار بر فروشنده برتری داشت.»

این تحلیلگر معتقد است که در بازار شاهد ترسی هستیم که باعث می‌شود به محض منفی شدن بازار بدون منظق شروع به فروش میکنند و در زمانی که سهم‌ها صف خرید می‌شوند عجله برای خرید کردن دارند. پدیده صف نشینی که احتمالا با صحبت‌هایی که رئیس سازمان بورس مبنی بر حذف دامنه نوسان داشتند به مرور شاهد چنین معاملاتی نباشیم. اما صورت‌های مالی ۳ ماهه تا اواخر تیر ماه منتشر خواهد شد و وضعیت اکثر شرکت‌ها نشان می‌دهد اگر رشد نداشته اند کاهشی هم در کار نخواهد بود. با اضافه شدن آیتم‌های تحلیلی مثل پی بر‌ای و پی بر اس در سایت بورس تهران می‌توان روند تحلیلی و منطقی‌تر شدن اوضاع معاملات را انتظار داشت. بازار‌های مالی البته زبان خاص خود رادارند زبانی که شاید بیشتر از اقتصاد به روانشناسی شبیه باشد.


رئیسی همچنین گفت: «از نظر تکنیکال نیز شاخص روند نزولی خود را شکسته و منفی‌های شاخص بنظر پول بک و اصلاح موقت خواهد بود مگر آ نکه سطح حمایتی که آخرین بار در شاخص دیدیم از دست برود.»

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده