تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۴۱۳
کد خبر: ۲۱۷۱۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در مجمع عمومی عادی سالیانه ومعادن تصویب شد:

تقسیم سود ۶۰ تومانی به ازای هر سهم ومعادن/ رشد ۱۹۵ درصدی سود خالص شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در سال ۹۹

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات برای سال منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹۹ با حضور ۷۸ درصدی اعضا در مجموعه فرهنگی ورزشی وزارت کار و امور اجتماعی، سالن تلاش برگزار و تقسیم ۶۰ تومان سود برای هر سهم ومعادن تصویب شد.

به گزارش می‌متالز، مرتضی شبانی به عنوان رئیس مجمع و نماینده شرکت فولادمبارکه، سمیرا منصوری به نمایندگی از صندوق بیمه روستاییان و عشایر و محمدرضا درخشنده به نمایندگی از سرمایه گذاری صدر تامین به عنوان ناظر مجمع و امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت ومعادن به عنوان دبیر مجمع انتخاب شدند.

شهبازی به نمایندگی از مدیرعامل شرکت ومعادن به تشریح عملکرد سال ۹۹ شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات پرداخت و گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با رویکرد سرمایه‌گذاری و بنگاهداری، حفظ و ارتقای ثروت سهامداران را مهم‌ترین اصل برای خود دانسته و در تلاش است تا ضمن استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی و منابع مالی، در زنجیره ارزش صنایع که دارای مزیت رقابتی هستند، سرمایه‌گذاری انجام دهد تا با خلق ارزش در قالب ترکیب سود، با افزایش ارزش سرمایه‌گذاری، رضایتمندی سهامداران و ذینفعان را محقق سازد.

به گفته وی، درآمد عملیاتی شرکت ومعادن در سال ۹۹ به میزان ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: برنامه آینده شرکت در بخش معدن شامل تلاش به منظور توسعه فعالیت‌های اکتشافی و کشف معادن جدید و ارزشمند سنگ‌آهن، عناصر نادر خاکی و ... است. همچنین در بخش طرح‌های توسعه‌ای و دانش فنی برنامه‌های شرکت شامل تسریع و تسهیل در تکمیل طرح‌ها و پروژه‌های نیمه تمام در سطح شرکت‌های فرعی و سرمایه‌پذیر، تامین منابع مالی جهت اجرای طرح‌های توسعه و تکمیل زنجیره‌های تولید، تلاش جهت توسعه دانش فنی و تکنولوژیک گروه از طریق بهره‌گیری از توان دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی را تشکیل می‌دهد.

به گفته وی، در حوزه حمل و نقل نیز میتوان به توسعه توان لجستیکی گروه جهت پشتیبانی از حمل و نقل سریع و ارزان محصولات به بازار‌های هدف و احداث اسکله و پایانه مکانیزه ریلی مواد معدنی بندر شهید رجایی جهت ایجاد ترمینال تخصصی مواد معدنی با ظرفیت نهایی ۵۰ میلیون تن از جمله برنامه‌های اتی شرکت در بخش حمل و نقل اشاره کرد.

شهبازی افزود: تنوع بخشی به سبد محصولات متناسب با نیاز‌ها و الزامات بازار‌های بین‌المللی، تلاش برای افزایش درجه شفافیت و پاسخگویی شرکت‌های تابعه بازار سرمایه و خروج از دارایی‌ها و شرکت‌های کم بازده از دیگر برنامه‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در آینده است. وی مجموع سرمایه گذاری طرح‌ها و پروژه‌های در حال پیشرفت گروه سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات را ۳ میلیارد یورو در بخش ارزی اعلام کرد.



رشد ۱۹۵ درصدی سود عملیاتی شرکت ومعادن


وی ادامه داد: درآمد‌های سرمایه گذاری شرکت ومعادن با رشد ۱۲۴ درصدی همراه بوده، همچنین سود عملیاتی این شرکت نیز در سال ۹۹ رشد ۱۹۵ درصدی داشته است. سود خالص نیز با همین میزان رشد یعنی افزایش ۱۹۵ درصدی همراه شده است.

به گفته وی، چشم انداز این گروه، تبدیل شدن به برترین شرکت سرمایه‌گذاری تخصصی تا افق ۱۴۰۴ است. همچنین شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات با رویکرد سرمایه گذاری و بنگاهداری، حفظ و ارتقای ثروت سهامداران را مهمترین موضوع برای خود دانسته و در تلاش خواهد بود تا ضمن استفاده بهینه از سرمایه‌های انسانی و منابع مالی، در زنجیره ارزش منابعی که دارای مزیت رقابتی است سرمایه گذاری کرده و با خلق ارزش در قالب ترکیب مود با افزایش ارزش سرمایه گذاری ها، رضایتمندی ذینفعان و سهامداران را محقق سازد.

تقسیم سود ۶۰ تومانی به ازای هر سهم ومعادن/ رشد ۱۹۵ درصدی سود خالص شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در سال ۹۹


اکنون بهترین دوران صنایع معدنی در ایران و دنیاست


امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات نیز در مجمع عمومی عادی سالیانه این شرکت گفت: اکنون بهترین دوران صنایع معدنی در ایران و دنیاست؛ زیرا ارزش مواد معدنی افزایش قابل توجهی پیدا کرده و اگر بتوانیم در این حوزه سرمایه‌گذاری انجام دهیم، به سود خواهیم رسید. در این زمینه جلساتی را با سازمان ایمیدرو برگزار کردیم و در کنار این دست از اقدامات، وجود مدیران بزرگ معدنی همچون مدیران شرکت‌های گل‌گهر و چادرملو فرصت فوق العاده به وجود آورده است تا در این زمینه سرمایه گذاری انجام دهیم و حداقل در ۲ سال آینده سود شرکت را ۲ برابر کنیم؛ اتفاقی که دور از ذهن نیست.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک شرکت پروژه محور را تاسیس کردیم که امسال با عنوان «تجلی» مجوز فعالیت را دریافت کرده و با اجرای پروژه‌ها روند توسعه حوزه معدن و صنایع معدنی را تسریع خواهد کرد.

نادری افزود: یکی از پیشنهادات ما به دولت این است که شرکت‌هایی که بالای ۲۰۰ هزار سهامدار دارند، از همه محدودیت‌ها معاف باشند تا بتوانند در تمامی حوزه‌های مختلف سرمایه گذاری انجام دهند.

به گفته وی، در شرکت‌های گل‌گهر و چادرملو انقلاب معدنی در حال شکل‌گیری است و ما با کمک شرکت سرمایه گذاری امید یک کمیته ایجاد کرده ایم تا زنجیزه ارزش را در همه جا داشته باشیم و حداکثر سود را ببریم.

مدیرعامل ومعادن افزود: با توجه به وضعیت منابع انرژی همچون گاز و همچنین سنگ آهن مگنتیت، کم کم باید به فکر استفاده از کک باشیم که در این زمینه می‌توان روی کک طبس حساب کرد.

وی تاکید کرد: برنامه افزایش سرمایه برای ومعادن به طور حتما خواهیم داشت و به دنبال حوزه تملک برای سرمایه گذاری جدید هستیم.


توجه به قوانین بورس در اولویت باشد


مرتضی شبانی به عنوان نماینده شرکت فولاد مبارکه و رییس این مجمع نیز اظهار کرد: به دلیل ضرورت و اجبار برای صورت‌های تلفیقی مورد نیاز در گزارش عملکرد فولاد مبارکه و ارائه آن در مجمع عمومی عادی آن که در ۲۹ تیرماه برگزار می‌شود، مجمع ومعادن به عنوان یکی از شرکت‌های فرعی فولاد مبارکه امروز برگزار شد؛ از طرفی دیگر باید شرکت‌های زیرمجموعه ومعادن سال آینده برنامه‌ریزی داشته باشند تا مجامع شرکت‌ها قبل از برگزاری مجمع شرکت اصلی برگزار شود.

وی افزود: همچنین لازم است تا توجه کافی و رعایت قوانین بورسی برای شرکت ومعادن به عنوان یک شرکت بورسی بزرگ در دستور کار قرار گیرد.

تقسیم سود ۶۰ تومانی به ازای هر سهم ومعادن/ رشد ۱۹۵ درصدی سود خالص شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در سال ۹۹


شبانی افزود: نزدیک به ۲ هزارمیلیارد تومان از گلگهر و ۲ هزار میلیارد از چادرملو سود شناسایی شده و پیشنهاد می‌شود بخش عمده سود انباشته شده و صرف تامین برنامه‌های توسعه‌ای شود.

به گفته وی، بازنگری سبد سرمایه‌گذاری شرکت به صورت جدی و بر اساس استراتژی شرکت ومعادن و آنچه در فولاد مبارکه بوده انجام شود؛ همچنین بهتر است با بررسی بیشتر، شرکت‌های کم بازده از سبد خارج شوند.

شبانی استفاده از ابزار‌های مالی جدید مانند اختیار خرید و فروش را پیشنهاد کرد و افزود: شرکت معادن و فلزات نیز میتواند یک واحد به این موضوع اختصاص دهد تا ضمن استفاده از ابزار‌های جدید، یک پوشش ریسک برای سهامداران و بیمه شدن سهام آن‌ها ایجاد کند.

گفتنی است در پایان این مجمع، اعضای هیات مدیره برای ومعادن نیز شرکت‌های فولاد مبارکه، فولاد سنگ فولاد مبارکه، فلز تدارک فولاد مبارکه و سرمایه گذاری صدر تامین و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای مدت ۲ سال انتخاب شدند.

همچنین پاداش اعضای هیات مدیره مبلغ ۶۰۰ میلیون تومان جهت واریز به اعضای حقوقی و حق حضور اعضای غیرموظف هیات مدیره به ازای حداقل یک جلسه در ماه به مبلغ ۳ میلیون تومان تخصیص یافت. برای مسوولیت اجتماعی و کمک بلاعوض نیز ۵ میلیارد تومان تصویب شد.

موسسه حسابرسی بهراد مشار حسابرس اصلی و روزنامه دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه کثیرالانتشار انتخاب شد.

گفتنی است با تقسیم سود ۶۰ تومانی در این مجمع، ۱۴۰۰ میلیارد تومان سود نقدی برای فولاد مبارکه شناسایی شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده